بکارگیری ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی جهت هوشمند سازی نیروی انتظامی/ باید از فناوری جهت کشف علمی جرم استفاده کرد

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بر لزوم بازنگری در تفاهم نامه های فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت های متقابل تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به نیروی انتظامی در حوزه هوشمند سازی پلیس کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز فرمانده نیروی انتظامی استان قم و هیات همراه با حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهارکرد: در اجرای طرح هوشمند سازی پلیس، ضرورت دارد از ظرفیت های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان بویژه دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.
سردارسید محمود میرفیضی با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب در دانشگاه‌ها افزود: منابع خوبی در دانشگاه ها وجود دارد که می تواند منجر به مهارت افزایی شود.
وی از راه اندازی قرارگاه آموزش با هدف مهارت افزایی پرسنل وظیفه نیروی انتظامی خبر داد و گفت : قرارگاه آموزش با هدف مهارت افزایی پرسنل وظیفه نیروی انتظامی امیدواریم پس از فراغت از خدمت مقدس سربازی با داشتن یک مهارت در حرفه خاصی وارد عرصه جامعه شوند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تربیت پلیس در تراز انقلاب را مهم برشمرد وگفت: در راستای پیروی ازمنویات مقام معظم رهبری،  نیروی انتظامی در تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی با الزام پلیس مسلمان و مجاهد مسوول گام های موثری برداشته است.
وی با اشاره به اینکه پلیس آینده باید پلیس افکارساز باشد از اجرای طرح هوشمند سازی پلیس در عرصه نیروی انتظامی خبرداد و افزود : باید از تمامی ظرفیت های علمی دانشگاه در اجرای طرح هوشمند سازی پلیس استفاده کنیم لذا امروز پلیس از پلیس الکترونیک به سمت پلیس هوشمند حرکت کرده است.
میرفیضی با تاکید بر استفاده از فناوری در کشف علمی جرم افزود : ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فناوری در سطح استان قم وجود دارد.
وی بیان کرد: اقدامات پلیس باید موجب رضایتمندی مردم باشد لذا با تقویت مراکز مشاوره تلاش کردیم سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.
میرفیضی  با بیان اینکه ۳۰درصد پرونده ها قابلیت مشاوره در کلانتری ها را دارد افزود: ۸۰درصد پرونده هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود منجر به سازش می شود .
وی تاکید کرد : تمامی مراکز مشاوره نیروی انتظامی به صورت رایگان به مردم خدمت رسانی می کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیشترین سطح تماس با مردم را در حوزه راهبری دانست و گفت: با اجرای طرح هوشمند سازی ۷۰درصد مراجع کنندگان به حوزه شماره گذاری کاهش یافته است.
وی بر استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی قم درهوشمند سازی پلیس تاکید کرد و گفت : دوربین پلاک بان از دستاوردهای پلیس در حوزه راهبری است که در استان قم راه اندازی و در هفته نیروی انتظامی افتتاح و به بهره برداری رسید.
 میرفیضی تقویت و راه اندازی پلیس هوشمند در استان قم را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای اجرای طرح پلیس هوشمند، پلیس حتما نیازمند این است که از ظرفیت های دانشگاه استفاده کند.
وی با بیان اینکه باید بسترهایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم بدهیم افزود : همه انتظار دارند پلیس قانون را اجرا کند اما مردم وظیفه شهروندی خود را انجام نمی دهند.
فرمانده نیروی انتظامی قم با بیان اینکه ۹۰درصد سرقت های اتومبیل در داخل شهر انجام می شود گفت: بیشترین علت سرقت های اتومبیل در حوزه داخل شهری به علت پارک خودروها در کوچه های شهری و عدم استفاده از پارکینگ است.
میرفیضی بر لزوم بازنگری در تفاهم نامه های فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت های متقابل تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به نیروی انتظامی در حوزه هوشمند سازی پلیس کمک کند لذا برگزاری جلسات مشترک جهت استفاده از ظرفیت های متقابل ضروری است.
وی گفت: اگر ترازی برای پلیس تعریف شده است، تراز قم از تراز کشور باید بالاتر باشد. فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه پلیس تعامل گراست ابراز امیدواری کرد بتواند با دستگاه های اجرایی استان بویژه دانشگاه ها برای رسیدن به اهداف نیروی انتظامی تعامل کند.
به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم و جمعی از معاونین میزبان سردار سید محمود فیضی پور فرمانده نیروی انتظامی استان قم و هیات همراه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081776

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =