ملت افغانستان هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نخواهند کرد

سفیرافغانستان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت­‌های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، ‌ عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در کشورمان صبح امروز دوشنبه ۳ آذر با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار با اشاره به ارتباطات دیرینه و اشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده و این پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وقایع تروریستی اخیر در کابل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد امنیت و برقراری صلح و آرامش در افغانستان تأکید دارد و امیدواریم شاهد تکرارحوادث تلخ روزهای اخیر نباشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، افزود: توسعه همه جانبه همکاری‌های دو کشور مورد تأکید ما است و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می‌کند.
 
قالیباف با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات فیمابین گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین ­کننده و تسهیل­ کننده­ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفتگوهای صلح در این کشور، گفت: گفتگوهای بین‌­الافغانی و بدور از فشار کشورهای ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می­تواند به روند برقراری صلح و ثبات منجر گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حمایت از اتباع افغان در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد توجه جدی می­باشد.
 
عبدالغفور لیوال نیز در ابتدای این دیدار با قدردانی از حمایت­های جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی از مردم افغانستان اظهار داشت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت­های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: از همدلی و همدردی دولت و مردم ایران در حوادث تروریستی اخیر در دانشگاه کابل و نیز حمایت‌های صورت گرفته از مهاجران و پناهندگان افغان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.
 
سفیر افغانستان در پایان با اشاره با شیوع بیماری کرونا خواستار همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =