محل خرج ارز واردات نهاده‌های دامی در ابهام

«محمدجواد عسگری» گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی سال گذشته ۴۵۰ میلیون دلار با نرخ دولتی برای واردات نهاده‌های کشاورزی داده شد، اما واردات انجام نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، ‌ محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برنامه یک روز تازه شبکه پنجم سیما اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون واردات نهاده‌های دامی به دست افرادی خاص افتاده است و آن‌ها از طریق رانت و واسطه با موضوع نهاده‌های دامی مرتبط شده‌اند.

وی افزود: به گفته بانک مرکزی در سال گذشته ۴۵۰ میلیون دلار ارز باید در اختیار واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی قرار می‌گرفت و با آنکه این ارز با نرخ دولتی به آن‌ها داده شد، اما وارداتی شکل نگرفته و وارد نشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: سیستم نظارتی ایراد دارد و مجلس و مسئولان این مشکل را اعلام کرده و حتی نمایندگان مجلس به رئیس بانک مرکزی اعلام کردند که باید سیستم اصلاح شود.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای کمیسیون کشاورزی با رئیس قوه قضاییه گفت: این ایراد را احصا کرده‌ایم و روز گذشته به آیت الله رئیسی این ایراداتی را اعلام و گفتیم باید سیستم نظارتی ورود کند.

عسکری خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به مأموریت خود به خوبی عمل نمی‌کند چرا که وقتی از آن‌ها سوال می‌کنیم می‌گویند که به هر کسی که معرفی کرده‌اند ارز داده‌ایم، ولی آن‌ها باید توضیح دهند که با چه مبنایی ارز کشور را داده‌اند.

وی افزود: وظیفه بانک مرکزی آن است که وقتی ارز داد خروجی بعد از اعطای ارز را هم بگیرد و پاسخگو باشد برای مثال بررسی کند که اگر امروز فلان مقدار ارز را برای واردات یک محصول دادند آیا با نظارت لازم می‌توانند بررسی کنند که محصول وارد کشور و بندرگاه شده و یا به دست تولیدکننده رسیده است؟ به نظر می‌رسد که سیستم اداری و بروکراسی کشور مشکل اساسی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =