استقبال گسترده دانشجویان برای حضور در طرح همیار سلامت

دانشجویان جهادی در راستای مقابله با کرونا و کمک به کادر درمان استقبال بی‌نظیری از طرح همیار سلامت کردند.

به گزاریش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استقبال دانشجویان برای ثبت‌نام و حضور در طرح جهادی «اعزام همیار سلامت» به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گسترده است.

محمد شکیبا در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کمک قرارگاه جهادی نرجس خاتون طرح اعزام همیار سلامت را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد:طرح اعزام همیار سلامت به بیمارستان‌ها در راستای کمک به کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا به دلیل استقبال بی‌نظیر دانشجویان؛ ادامه دار خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه همیاران سلامت در بیمارستان‌ها با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های متفاوت‌ فعالیت‌های مختلفی دارند، گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نظیر پرستاری در بیمارستان فعالیت تخصصی دارند ولی سایر دانشجویان که تخصص پزشکی ندارند، فعالیت‌های جانبی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: دانشجویان جهادی بعد از گذراندن یک هفته آموزش‌های ابتدایی پزشکی و پرستاری به بیمارستان‌ها تحت عنوان همیار سلامت اعزام خواهند شد.

شکیبا با تاکید بر اینکه کادر درمانی فشار کاری زیادی را متحمل هستند، گفت:  تعداد قابل توجهی از کادر درمانی از آغاز بیماری کرونا تا کنون جان خود را از دست دادند و در حال حاضر فشارهای روحی و جسمی فراوانی را پشت سر می‌گذراند، دانشجویان جهادی با هدف کاهش فشار کاری و روحی به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین کادر درمانی تا کنون از طرح همیار سلامت استقبال خوبی کرده‌اند و معتقدند این طرح بازدهی مناسبی به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =