ارکان تفکر و منطق بسیج اعتقاد به احساس مسئولیت و بصیرت است

رئیس ستاد اجرایی بیانیه گام دوم سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در تفکر بسیج دو رکن مطرح می‌شود که یک رکن اعتقاد به احساس مسئولیت و یک رکن بصیرت است که هر دو رکن پشتوانه محکم دینی دارد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود هاشمی در آئین معارفه مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه اسلامشهر ضمن تبریک هفته بسیج به بیان فلسفه بسیج پرداخت و گفت: بسیج از روز اوّل تاکنون به شهادت دوست و دشمن در میدانِ عمل بوده،  هست و خواهد بود

وی اضافه کرد: بسیج در همه عرصه‌ها بی‌پایان است و همیشه، همه جا و همه جور حضور دارد  و الگوهای بیشمار برجسته‌ای در همه عرصه‌ها داریم مثل شهید چمران، طهرانی مقدم، کاظمی آشتیانی،رشهید شهریاری و احمدی روشن است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به پشتوانه  فکری بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از مظلومیت‌های بسیج همین است که علیرغم این که در همه میدان‌های سخت و نرم گره گشاست اما عقبه و تفکر ان خوب تبیین نشده یا کمتر به آن پرداخته شده است . بسیج یک اندیشه، یک فکر، یک منطق و یا یک منظومه ی فکری است. علّت این هم که افراد مختلف مجذوب بسیج می‌شوند، این است که بسیج صرفاً یک حرکت احساسی نیست؛ بلکه از یک منطق بسیار قوی برخوردار است.

وی به ارکان تفکر بسیج اشاره کرد و گفت: در تفکر بسیج دو رکن مطرح می شود که یک رکن اعتقاد به احساس مسئولیت و یک رکن بصیرت است که هر دو رکن پشتوانه محکم دینی دارد . اعتقاد به مسئولیّت نه فقط مسئولیّت در برابر خود و در برابر خانواده ی خود و نزدیکان خود - که این هست - بلکه مسئولیّت در قبال سرنوشت کشور و سرنوشت جامعه، چه مسلمان، چه غیر مسلمان چه هم عقیده و مسلِم و مؤمن چه غیر مؤمن و غیر هم عقیده .لذا پایه ی اصلی بسیج، این احساس مسئولیّت است. این تفکّر مسئولیّت انسان، جزو بیّنات اسلام است. 

هاشمی در ادامه به دوّمین رکن تفکر بسیج اشاره کرد و افزود: بصیرت یعنی زمان شناسی، نیاز شناسی، اولویّت شناسی، دشمن شناسی، شناخت دوست  و این شناخت‌ها؛ بصیرت است و طبق فرمایش امام صادق (ع) کسی که عالم به زمان خودش باشد دچار شبهات و نادانی‌ها نمی‌شود و می فهمد چه کار باید بکند. اگر این رکن دوّم نباشد، امر به معروف، جهاد و امرِ مورد اهتمام هم دچار خطا می‌شود و به کجراهه می افتد و یا ممکن است جایی را بزنید که دوست آنجا است و به دشمن کمک کنید؛ لذا بصیرت که نبود، هرچه که مسئولیّت و انگیزه بیشتر باشد، خطر بیشتر است

عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلام به رسالت کانون های استادی بسیج اشاره کرد و گفت: رویکرد حل المسائلی، کمک به گسترش فضای انقلابی در دانشگاه و حمایت از تحولات انقلابی، حریت و حفظ روحیه و کاربست انتقادی ،شبکه سازی ، صیرت افزایی و توانمند سازی اساتید،توجه به محرومیت زدایی اقشار آسیب پذیر خصوصا در دانشگاه، فعال بودن شورای تبیین مواضع و گروههای رصد و پایش برای عمل بهنگام، تعامل با نهادهای انقلابی درون و بیرون دانشگاه، تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشران های آن از جمله رسالت های نهضت استادی بسیج است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1081804

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =