علیرغم اعمال تحریم ها پایه‌های تولیدات داخلی ایران محکم تر شد

رئیس مجلس گفت: علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه و سیاست یکجانبه گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه‌های تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم تر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) به نقل از خانه ملت، دریا اورس سفیر ترکیه در تهران صبح امروز (دوشنبه، ۳ آذرماه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ترکیه در حوزه فرهنگی گفت: روند رو به رشد ارتباطات فیمابین و توسعه دو کشور در منطقه، فرصت‌های فراوانی برای همکاریهای همه جانبه فیمابین فراهم آورده که باید از آن در راستای منافع دو ملت بهره ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده خواند و تصریح کرد: در سال‌های اخیر علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و سیاست یکجانبه گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه‌های تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم‌تر شد و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند که آثار آن در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

وی در همین بخش افزود: شیوع کرونا از دلایل کاهش مناسبات تجاری میان دو کشور هست و باعث مشکلاتی در حوزه بازارچه‌های مرزی و تجارت رسمی گردید اما امیدوارم با تمهیدات مسئولان ایران و ترکیه بتوانیم هرچه سریع‌تر از موانع عبور کنیم.

قالیباف یادآور شد: هر دو کشور باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و برای ارتقای روابط اقتصادی، رفت و آمدهای بین ایران و ترکیه و غلبه بر شرایط کرونایی بیش از پیش تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اهمیت ارتباطات میان مجالس ایران و ترکیه گفت: توسعه همکاری‌های پارلمانی با کشورهای همسایه به ویژه با پارلمان ترکیه از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است و گسترش مراودات پارلمانی می‌تواند تأثیرات مثبتی در موضوعات منطقه ای و بین ‌المللی داشته باشد.

دریا اورس سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار گفت: مجالس دو کشور از جایگاه مهمی برخوردار هستند و پارلمان ترکیه بر توسعه هرچه بیشتر مراودات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تأکید دارد.

کد خبر: 1081826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =