پایداری جوی در بیشتر مناطق کشور تا اواخر وقت فردا

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، تا فردا جو پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران،  طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، طی این مدت در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و تا فردا جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

اما در اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست. این سامانه تا روز پنجشنبه فعالیت خود را به کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده و بارندگی در این مناطق تشدید خواهد شد.

نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر نیز سبب بارش باران در گیلان و غرب مازندران می‌شود بارش در بیشتر این مناطق شدت دارد همچنین در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

طی این مدت بارش در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی و در شمال غرب کشور به‌صورت برف خواهد بود، طی روز جمعه به جز نوار شرقی در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود همچنین بارش در سواحل غربی خزر و در استان‌های خوزستان، فارس، جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان شدت بیشتری دارد.

روز شنبه رگبار باران و رعد و برق در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد، و طی این روز برای استان‌های البرز، قزوین، تهران، اردبیل، اصفهان و شمال فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر: 1081829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =