لزوم ایجاد شبکه‌ای پویا با مشارکت ۷۰ درصدی اعضای هیئت علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد: باید شبکه‌ای پویا از حوزه ریاست دانشگاه تا مدیران گروه‌های آموزشی ایجاد شود تا ۷۰ درصد اعضای هیئت علمی در پروژه‌های علمی دانشگاه مشارکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام حسن خیری در آیین معارفه چهار مدیر درون‌سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اظهار کرد: نگاه مسئولان به این دانشگاه مثبت است؛ بنابراین استادان مجرب و متعهد هیئت علمی این واحد دانشگاهی که در بخش‌های  صنعت و کارآفرینی فعال هستند، می‌توانند برای این دانشگاه سرمایه باشند.

وی اهتمام ویژه مسئولان کلان دانشگاه آزاد اسلامی به استان قم را سرمایه این واحد دانشگاهی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم باید در بسیاری از عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در بعد کیفی و کمی در مقایسه با دیگر واحدهای دانشگاهی سراسر کشور پیشرو باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم استفاده از تمام ظرفیت‌های استان قم را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در استان قم وجود دارد که تاکنون به‌درستی از آن استفاده نشده است؛ بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های بی‌نظیر مانند حوزه  مقدس علمیه در این استان استفاده شود.

خیری با تأکید بر لزوم فعالیت مدیران گروه‌های آموزشی در عرصه دانشگاه بیان کرد: بنای کار ما بر این است که ظرفیت‌ها را بشناسیم؛ بنابراین مدیران گروه‌های آموزشی به‌منظور بالابردن کیفیت آموزشی و توسعه عرصه علمی رشته‌ها لازم است با برگزاری جلسات هم‌اندیشی به این مهم اهتمام ورزند و با استفاده از ظرفیت‌های علمی استان در بهبود کیفیت آموزشی رشته‌ها همت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم نوآوری کنیم باید زمینه را ایجاد کنیم، اضافه کرد: استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه اگر می‌خواهند نوآوری کنند، ابتدا باید زمینه نوآوری در دانشگاه ایجاد شود؛ بنابراین همه باید استادان را به رسمیت بشناسیم و استادان نیز لازم است با برنامه در مسیر کار و تولید گام‌های مؤثری بردارند.

تأکید بر ایجاد نشاط علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بر ایجاد نشاط علمی در این دانشگاه تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از فضای مجازی به‌منظور هم‌اندیشی و شناسایی ظرفیت‌های علمی استادان بسیار حائز اهمیت است.

خیری فعالیت‌های اولویت‌دار دانشگاه آزاد اسلامی قم را برشمرد و توضیح داد: احداث ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان، ایجاد دانشگاه علوم انسانی اسلامی با محور نخبه‌پروری، زمینه‌سازی برای حل مشکلات علوم پزشکی، تقویت و ایجاد هفت رشته مهارتی در حوزه سما و احداث خوابگاه دانشجویی جدید از اولویت‌های پنج‌گانه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی قم است که امیدواریم با حمایت مسئولان پروژه‌های عمرانی دانشگاه تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر فعالیت بیش از پیش دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری یادآور شد: یک تیم معتقد، پای کار، مجرب و متعهد در پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم شکل گرفته است و انتظار داریم در عرصه‌های متعدد سرای نوآوری و ارتباط با صنعت و ... بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی بخش پژوهشی دانشگاه باشیم.

لزوم ایجاد یک شبکه پویا از حوزه ریاست دانشگاه تا مدیران گروه‌های آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تأکید کرد: باید یک شبکه پویا از حوزه ریاست دانشگاه تا مدیران گروه‌های آموزشی ایجاد شود تا ۷۰ درصد اعضای هیئت علمی در پروژه‌های علمی دانشگاه مشارکت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت‌الاسلام حسن خیری در احکام جداگانه‌ای علی شهیدی‌نژاد را به‌عنوان عضو شورای پژوهش و فناوری، مصطفی قبائی‌آرانی را به‌عنوان رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان، محبوبه‌سادات شریف را به‌عنوان رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی و مریم خوش‌سخن را به‌عنوان رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم معرفی کرد.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات سیدسهیل آقایی در زمان تصدی وی به‌عنوان رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد دانشگاهی قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =