واکنش سهیل مهدی به کناره‌گیری ذوب آهن از لیگ برتر

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: باشگاه ذوب آهن تاکنون نامه کناره‌گیری‌اش از لیگ برتر را به ما نداده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره تهدید باشگاه ذوب‌آهن با کناره‌گیری از رقابت‌های لیگ برتر توضیح داد:‌ تا کنون نامه‌ای از ذوب‌آهن دریافت نکرده‌ایم اما این باشگاه از تیم‌های خوب، ریشه‌دار و قدیمی ما است. دلخوری‌های ذوب‌آهن ما را هم ناراحت می‌کند اما بخشی از این دلخوری‌ها به دلیل حوادث فوتبال است. برنامه‌ریزی خاصی در این ماجرا وجود ندارد و برخی اتفاق‌ها هم ابتدا باید مورد قضاوت قرار بگیرد.

مهدی ادامه داد: باید این اتفاقات مورد بررسی قرار بگیرد و برخی مواقع با فرد متخلف برخورد هم شده اما سایر مسائل به حوادث و فوتبال برمی‌گردد. امیدواریم باشگاه ذوب‌آهن هم زودتر روی دیدارهای آینده‌اش متمرکز شود تا نتایج دلخواهش را در آن بازی‌ها کسب کند.

وی درباره تنش‌های موجود در دو هفته آغازین لیگ توضیح داد: بخشی از این تنش‌ها به تغییراتی که در تیم‌ها حاکم شده است برمی‌گردد و به برنامه‌ریزی و سازمان لیگ ارتباطی ندارد. وقتی دستمزدها بالاتر می‌رود و باشگاه‌ها درآمدهایی مانند بلیت‌فروشی را به دلیل نبود تماشاگر در ورزشگاه از دست می‌دهند، این مسائل باشگاه را به سمت تنظیمات جدید می‌برد که باید آنها را مدیریت کند. حدود ۱۸، ۱۹ سال بود که با چنین فضایی مسابقات باشگاهی ما برگزار نمی‌شد و سود و دستمزدها روندی منطقی داشت.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در گفت و گو با برنامه رادیو تهران اضافه کرد: متأسفانه امسال دستمزد بازیکنان بالا رفته و باشگاه‌ها هم باید این موضوع را مدیریت کنند تا تنظیمات به روز اول و شرایط عادی برگردد. تا زمانی که با تغییرات جدید هماهنگی حاصل شود شاهد این تنش‌ها هستیم و این موضوع هم عادی است. امیدوارم زودتر باشگاه‌ها به ثبات برسند و تنش‌ها کمتر شود.

مهدی درباره افشاگری و اظهارات برخی مدیران عامل باشگاه‌ها گفت:‌ با این تنش‌ها کار ما هم سخت می‌شود. در سال‌های قبل وقتی صحبتی می‌شد و دلیل خستگی ها و تنش ها را با مربیان مطرح می‌کردیم، به ما می‌گفتند فشار و اتمسفر ورزشگاه که ناشی از توقع تماشاگران است این فضا را ایجاد می‌کند. اکنون هم هواداری در ورزشگاه وجود ندارد اما مشخص شد فشارها و تنش‌ها به دلیل حضور طرفداران نبوده و خودمان این مسائل را به سکوها و هواداران منتقل می‌کردیم. امیدوارم هر چه سریعتر باشگاه‌ها تنظیمات را انجام داده و شرایط جدید را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم نیاز به پوست‌اندازی و مدیریت مجدد در سطح مدیریت باشگاه‌ها داریم و آنها باید ساختارمندتر شوند. ۲۰ سال از شروع لیگ گذشته و یک نوجوان را تبدیل به لیگی جوان کرده‌ایم و این جوان باید به بلوغ برسد. یکی از موارد رشد هم به پیشرفت و رشد باشگاه‌ها برمی‌گردد.

وی درباره اینکه در حال حاضر هیچ جای دنیا از کووید برک برای استراحت بازیکنان استفاده نمی‌کنند عنوان کرد: این اشاره درست است کولینگ برک نداشتیم اما با توجه به اینکه ادامه لیگ نوزدهم با فصل گرما مصادف شد، کووید برک را به واسطه اینکه در شرایط مسابقه مخاط گلویی بازیکنان خشک نشود در نظر گرفتیم تا احتمال ابتلا به ویروس کرونا کمتر شود. این طبق دستور فیفا بوده و خود فدراسیون  جهانی پیشنهاد کرده در فضایی که ویروس وجود دارد، فرصت استراحتی را طبق تشخیص داور و در زمان کمتر از سه دقیقه در اختیار تیم‌ها قرار بدهید تا بازیکنان گلویی تازه کنند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران ادامه داد: به واسطه اینکه لیگ ما فرسایشی شده و نمی‌خواهیم بازیکنان تیم‌ها دچار ویروس کرونا شوند گفتیم چنین فضایی در اختیارشان قرار گیرد و این باعث کاهش تنش خواهد شد. بحث ریسک ابتلا به ویروس هم پایین‌تر خواهد آمد. دوستان به اشتباه بحث کولینگ برک را مطرح کردند الان هم از کمیته پزشکی سازمان لیگ و ایفمارک درخواست کرده‌ایم بررسی‌های لازم را انجام دهند و اگر تشخیص بدهند نیازی به استفاده از کووید برک نیست این زمان را برمی‌داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =