مرزهای جنوب شرقی اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت یمن

سایت شبکه خبری المیادین با بررسی بُرد موشک بالدار «قدس ۲» به این نکته اشاره کرد که مرزهای جنوب شرقی فلسطین اشغالی نیز در تیررس موشک های مقاومت یمن قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،  سایت شبکه المیادین با انتشار یک گزارش به قلم «شارل ابی نادر» به بُرد موشک بالدار «قدس ۲» که توسط نیروهای مقاومت یمن از آن پرده برداری شد اشاره کرد.

در این گزارش به ابعاد نظامی و استراتژیک عملیات موفقیت آمیز نیروهای یمنی در هدف قرار دادن تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان پرداخته شده است.

بر اساس این گزارش، اهمیت حساس این عملیات موشکی و هدف قرار دادن تأسیسات آرامکو در جده با موشک قدس ۲ این است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، بُرد این موشک به ۹۰۰ کیلومتر می‌رسد.

بر این اساس، موشک قدس ۲ که توانسته جده را هدف قرار دهد می‌تواند به مرزهای جنوب شرق فلسطین اشغالی نیز برسد.

این مسأله بیانگر آن است که گویی یمنی‌ها قصد دارند این پیام را مخابره کنند که رژیم صهیونیستی نیز در کنار عربستان سعودی در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد.

در این گزارش آمده است: آیا جنبش انصارالله یمن پیشتر از سفر محرمانه نتانیاهو به عربستان سعودی خبر داشته و همزمان با انتشار این خبر، حمله موشکی به تأسیسات آرامکو صورت گرفته تا این پیام مخابره شود که نبرد تاریخی استراتژیک با رژیم صهیونیستی بر سر مفهوم قدس اشغالی و ارزش آن همچنان وجود دارد؟

پیش از این نیز، «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفته بود: موشکی که اخیراً تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان را هدف قرار داد در واقع برای هدف قرار دادن منطقه ایلات در اراضی اشغالی اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: موشکی که جده را هدف گرفت، ارتقا خواهد یافت تا بُرد آن به بندر ایلات برسد.

مقامات جنبش انصارالله یمن روز گذشته به شدت از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و آن را یک خیانت دیگر از سوی ریاض علیه آرمان فلسطین توصیف کردند.

کد خبر: 1081844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =