حماس: می‌توانیم به دشمن اسرائیلی پاسخ دردناکی بدهیم

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هشدار داد که در صورت ادامه داشتن جلوگیری از ورود ملزومات پزشکی به نوار غزه، حماس این قدرت را دارد که به دشمن صهیونیستی پاسخ دردناکی بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «محمد الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با شبکه «المسیره» به تحولات جاری در سطح فلسطین پرداخت.

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این خصوص گفت که جلوگیری از ورود مواد ضروری برای افراد مبتلا به کرونا به نوار غزه، جنایت جنگی است و در نتیجه انحراف جهان عرب رخ داده است.

محمود الزهار ادامه داد: «چنانچه جلوگیری از ورود ملزومات پزشکی به غزه ادامه داشته باشد، می‌توانیم پاسخ دردناکی به دشمن اسرائیلی بدهیم».

 رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته علی‌رغم شیوع کرونا در نوار غزه، از ورود ملزومات پزشکی به نوار غزه از جمله دستگاه «ونتیلاتور» (دستگاه تنفس مصنوعی) و دستگاه‌های تست‌های کرونا ممانعت به عمل آورده است که پس از پاسخ راکتی اخیر گروه‌های مقاومت غزه به این اقدام، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد که با دو شرط، با بهتر کردن اوضاع غزه موافقت می‌کند (جزئیات بیشتر).

الزهار همچنین به مسئله از سرگرفته شدن هماهنگی‌های امنیتی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان اشاره کرد و گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطین اراده خارج شدن از رابطه با دشمن اسرائیلی را ندارد و ما بارها درباره این مسئله هشدار داده بودیم».

این اظهارات اشاره دارد به اعلام اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره از سرگرفتن همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو پس از شش ماه تعلیق.

عضو ارشد حماس همچنین با تأکید بر این مسئله که بازگشت به توافق اسلو یک جنایت و خطری بزرگ علیه آرمان فلسطین است، گفت: «الحاق [کرانه باختری] عملا در این روزها تحت عنوان‌های مختلفی اجرا می‌شود. دشمن در کرانه باختری شهرک‌سازی می‌کند».

الزهار همچنین به مسئله سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی پرداخت و گفت: «ما خیانت رژیم‌های آمریکا علیه آرمان فلسطین را که آخرین آن سفر نتانیاهو به عربستان سعودی بود، محکوم می‌کنیم».

روز دوشنبه (دیروز) بود که رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند، نخست‌وزیر این رژیم طی سفر به عربستان سعودی، با «محمد بن سلمان»، ولی عهد رژیم آل سعود دیدار کرده است.

پس از انتشار این گزارش، یک منبع سعودی نیز در گفتگو با نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» ضمن تأیید این خبر، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولی عهد رژیم سعودی درباره موضوعاتی از جمله ایران و همچنین توافق سازش میان ریاض و تل‌آویو گفتگو کرده‌اند.

علی‌رغم آنکه «فیصل بن فرحان» وزیرخارجه سعودی، روز گذشته، اخبار منتشر شده در این خصوص را رد کرد؛ اما به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پاسخ به سؤالی در خصوص تأیید این خبر طفره رفت.

در عین حال، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز شامگاه روز گذشته در این خصوص خبر داد که بن سلمان خود شخصا با انتشار خبر سفر نتانیاهو موافقت کرده و قصد داشته واکنش مردم را در کشور خود و دیگر کشورهای عربی به این خبر نظاره کند.

محمود الزهار روز گذشته نیز در گفتگو با وبگاه خبری «المرکز الفلسطینی للاعلام» به این خبر واکنش نشان داده بود. او تأکید کرده بود که مشکل، کشور عربستان نیست بلکه افرادی هستند که بر این کشور حکومت می‌کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.
محمود الزهار
عضو ار

کد خبر: 1081861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =