کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری/ چند پیشنهاد معیشتی به ستاد ملی کرونا

رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ترددهای درون شهری در پی اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علیرضا زالی در حاشیه آیین تفاهم نامه همکاری ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به وضعیت تردد درون شهری در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: میزان کاهش تردد درون شهری بر اساس آمار پلیس راهوار بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران - شمال تقلیل پیدا کرده است، گفت: همچنین در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این عدد به ۷۰ درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه هرچه از آغاز اعمال محدودیت‌ها می‌گذرد، شرایط مطلوبتر می‌شود، اظهار کرد: با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت‌های مناسب و پیوسته بر محدودیت‌ها اعمال می‌شود و به همین دلیل شرایط مطلوب‌تری را مشاهده می‌کنیم. در این راستا ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتطامی در تهران نسبت به این محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.

به گفته وی، هر گونه تغییری در مرگ و میرها، بر اثر اعمال مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا ۴۰ روز، در مورد بستری حدود ۳ هفته و در مورد مراجعات سرپایی بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد.

فرمانده مدیریت عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار کرد: بررسی‌های اپیدمیولوژیک ما نشان می‌دهد مداخلات صورت گرفته در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه‌ای این بیماری، زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد، بنابراین باید با صبوری و شکیبایی منتظر تغییر روند باشیم.

*چند پیشنهادات به ستاد ملی کرونا

زالی همچنین با اشاره به برخی پیشنهادات به ستاد ملی کرونا، دولت و به خصوص مجلس که در فصل تدوین بودجه قرار دارند، گفت: پیشنهاد شده تا به گونه‌ای تدبیر شود که از مشاغلی که دچار خسران‌های مستقیم و غیر مستقیم شده‌اند، به صورت شفاف و به هنگام حمایت شود.

وی با اشاره به گلایه‌های برخی مشاغل، گفت: بسیاری از آن‌ها شکایت دارند که بسته‌های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همچنین صاحبان زیان دیده بر اثر کرونا با بروکراسی‌های متعدد مواجه هستند.

فرمانده ستاد کرونای تهران با بیان اینکه بسیاری از مشاغل باوجود همه سختی‌ها، نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند، گفت: این افراد که به خاطر انسان دوستی سبب بیکاری پرسنل خود نشده اند، باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

زالی موضوع اصلی نگرانی کسب و کارها را پرداخت اجاره‌بها و برگشت چک‌ها عنوان کرد و گفت: طی نامه‌ای از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم که این دو هفته محدودیت‌ها، مورد حقوقی ویژه برای مراودات تجاری کسب و کار تلقی شود تا برگشت چک، سوپیشینه را برای مشاغل به همراه نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکل برخی از بیمه شدگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: برخی از بیمه‌شدگان برای راستی آزمایی مثبت بودن تست کرونای خود مجبور به حضور در این ادارات هستند که این کار در این شرایط می‌تواند خطر آفرین باشد. در این رابطه پیشنهاداتی به ستاد ملی ارایه شده که امیدواریم به تصویب برسد. اگر فردی بیمار شد یا تستش مثبت شد برای اینکه کارش را از دست ندهد یا دچار مشکلات سنواتی نشود، این درخواست به تصویب برسد.

وی گفت: همچنین برخی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شوند که امیدواریم ستاد ملی کرونا پیشنهاد ما را در مورد تصویب قرار دهد که برگزاری غیر حضوری از وجاهت قانونی برخوردار باشد.

زالی ادامه داد: زمان بسیاری از مجامع به سر رسیده است و براساس اساسنامه مجامع آن‌ها باید حضوری باشد و نگرانی برای استمرار کار خودشان دارند که درخواست کردیم از حالت الکترونیکی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =