تشکیل نهضت سواد رسانه‌ای به همت بسیج/ سواد رسانه‌ای هنوز متولی ندارد

«مسلم معین» با انتقاد از اینکه سواد رسانه‌ای متولی مشخص و قانونی ندارد، گفت: بسیج برای پر کردن این خلأ جریان نهضت سواد رسانه‌ای و فضای مجازی انقلاب اسلامی را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،   مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» اظهار کرد: بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردمی دنیا همواره در مسیر حل مسائل کشور حرکت کرده است.

این مقام مسئول درباره مشکلات فضای مجازی در ایران و عملکرد بسیج در این حوزه گفت: یکی از مسائل اصلی فضای مجازی در ایران وابستگی همه لایه های مدیریتی و زیرساختی فضای مجازی به خارج از کشور است.

معین تصریح کرد: متأسفانه دست بسیج در این حوزه تا حدودی بسته است چراکه مسئولیت این حوزه مربوط به متولیان اجرایی کشور است اما بسیج ضمن ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات فضای مجازی، همچنان به عنوان پرچمدار مطالبه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ایستاده است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، تولید محتوا در فضای مجازی منطبق با هنجارها و ارزشهای ملی و مذهبی کشور با حضور و تکیه بر ظرفیت عظیم مردمی بسیج را از جمله اقدامات بسیج برشمرد و گفت: ما در مسیر راه اندازی نهضت تولید محتوا و ارتقای سواد رسانه ای و مصون سازی جامعه از هجمه ها و لطمات فضای مجازی تلاش می کنیم.

وی از شناسایی و توانمندسازی ظرفیت های تولید محتوا در کشور سخن گفت و افزود: ما جوانان بسیجی توانمند در حوزه تولیدات دیجیتال، تولیدات متنی، نرم افزارها و اپلیکشن ها را شناسایی کرده و در مسیر آموزش مستمر قرار داده ایم و سالانه دو رویداد بزرگ را هم در جهت حمایت از این جوانان مستعد برگزار می کنیم.

معین با انتقاد از اینکه سواد رسانه ای متولی مشخص و قانونی ندارد گفت: بسیج برای پر کردن این خلأ جریان نهضت سواد رسانه ای و فضای مجازی انقلاب اسلامی را راه اندازی کرده و چشم انداز هم این است که ظرف ۵ سال آینده ۸۰ درصد مردم آموزشهای مقدماتی در حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی را فرا گرفته باشند تا بتوانند محتواهای فضای مجازی را تحلیل کرده و وظیفه خود را در شرایط مختلف بشناسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =