دانش سیاسی و فرهنگی دانشجو را باید ارتقا داد/ کشف استعداد نودانشجویان در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی

عدم شناخت دانشجو به مسائل سیاسی و فرهنگ روز باعث شده که دانشجویان دغدغه کمتری نسبت به شرایط حساس جامعه امروزی داشته باشند، بنابراین در این راستا اساتید نقش کلیدی را در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی دارند تا بتوانند در کلاس‌های درس مسائل را با دانشجویان مطرح کنند.

سیدهادی صدرایی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی به صورت کوتاه مدت و بلندمدت برای 6 ماهه دوم سال برنامه‌ریزی‌های شده است، گفت: در همین راستا نشست بصیرتی استکبار ستیزی  و نشست شورای فرهنگی را برگزار کردیم.

وی از برگزاری نشست بصیرتی برای روز دانشجو نیز خبر داد و افزود: در همین راستا برنامه‌ ریزی انجام شده و منتظر دریافت مجوز از سوی سازمان مرکز هستیم.

صدرایی تصریح کرد: همچنین با کمک جعمی از کارکنان و اساتید دانشگاه و دانشجویان فعالیت‌هایی را برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» و جشنواره رشد انجام دادیم. علاوه براین در زمان ثبت نام دانشجویان ورودی‌ جدید جهت استعدادیابی و شناخت افرادی که فعالیت‌هایی در حوزه هنرهای تجسمی و تئاتر و نقاشی و مسائل فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی داشتند، دعوت کردیم که در این زمینه‌ها با معاونت فرهنگی همکاری کنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش، گفت: استقبال دانشجویان از جشنواره «از حماسه تا حماسه» تا به امروز خوب بوده به طوری که از افرادی که مطالب و دلنوشته خوبی دارند، از آنها دعوت به عمل آمده است که مطالب خودشان را در اختیار ما قرار دهند و بعد از بازبینی از مطالب آنها استفاده کنیم.

صدرایی، روایت‌گری و دعوت از راویان دفاع مقدس، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اساتید گروه معارف و برگزاری یادآوره شهدای دانشجویان را از عمده برنامه‌های ابتکاری این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این واحد دانشگاهی یک کانون فرهنگی و دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و اساتید فعال است. همچنین برای راه‌اندازی نشریه در این واحد دانشگاهی در حال استعدادیابی هستیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا دانشجویان دغدغه کمتری نسبت به شرایط حساس جامعه امروزی دارند؟ اظهار کرد: بیشتر به دلیل عدم شناخت دانشجوی به مسائل سیاسی و فرهنگ روز است و در این راستا اساتید نقش کلیدی را در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی دارند تا بتوانند در کلاس‌های درس مسائل را با دانشجویان مطرح کنند.

وی‌ تأکید کرد: بنابراین دلیل اصلی این است که  دانشجویان از مسائل روز محروم هستند و جداشدن از همدیگر و بی‌تفاوتی به این موضوعات باعث می‌شود که برخی از دانشجویان به مسائل روز توجه خاصی نداشته باشند.

صدرایی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی آیا وظایف دانشجوی امروزی کاهش یافته است؟ اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر وظایف دانشجویی در ارتباط با مسائل مهم‌ جامعه کاهش پیدا کرده است و اساتید ما نتوانستند وظایف خودشان را نسبت به دانشجویان به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از دانشجویان این انتظار را دارند که دانشگاه در مسائل مهم ورود کنند و اینکه دانشجو به صرف مدرک‌گرایی باشد، این موضوع را باید از ذهنیت دانشجو خارج کرد و رسالت اصلی دانشگاه تعلیم و تربیت است نه اینکه صرف مدرک بگیرند و به مرور زمان نیاز است که اساتید و دانشجو باید در این زمینه پیشقدم شوند و به گونه‌ای عمل کنند که دانشجو ذهنیت خود را نسبت به مدرک گرایی خارج کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =