مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۹۸ موفق شدیم ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی و ۱۰۴ سابقه تحصیلی را با درج کیو آر کد بر روی مدرک صادر کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  سید عبدالحمید انگجی در نشست مجازی مشترک مسئولان سازمان امور دانشجویان و بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها گفت: استفاده از کیو آر کد بر روی مدرک تحصیلی ضمن بالابردن امنیت و صحت آن، هزینه‌ها برای دانشگاه‌ها کاهش می‌دهد.

وی افزود: در دانشگاه‌ها روش‌های مختلفی مانند استفاده از افکت‌های امنیتی همچون هولوگرام و مهرهای برجسته برای امنیت مدارک تحصیلی استفاده می‌شود و هر دانشگاهی روش خاص خود را دارد که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، ولی با ارسال مدارک به سامانه سجاد و درج کد ۲۰ رقمی و کیو آر کد (کد صحت الکترونیکی) در این هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.


مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان با اشاره به راه اندازی این سامانه از سال ۹۸ گفت: سازمان امور دانشجویان به استعلام مدارک تحصیلی از طریقی غیر از سامانه سجاد پاسخ نمی‌دهد و به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است مانند گذشته برای استعلام صحت مدرک مکاتبه پستی نکنند.

وی با اشاره به حجم بالای مکاتبه اداری و زمان کم پاسخگویی در زمان انتخابات‌های رسمی مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی و .. گفت: با روش جدید صدور مدرک تحصیلی در سامانه سجاد در فرصت بسیار کمی به این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود.

گنجی ایجاد یک پایگاه داده واحد در کشور برای مدارک تحصیلی را از دیگر مزایای سامانه سجاد دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =