پیام حمله موشکی یمن به آرامکو برای تل آویو/ وحشت‌زدگی صهیونیست‌ها

تحلیلگر مشهور جهان عرب در خصوص عملیات موشکی موفقیت آمیز یمنی‌ها علیه تأسیسات آرامکو عربستان، گفت: یمنی ها این پیام را به اسرائیل مخابره کردند که موشک هایشان می تواند حتی به تل آویو هم برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) به نقل از العهد، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار یک پست توئیتری به عملیات موشکی موفقیت آمیز اخیر نیروهای مقاومت یمن علیه تأسیسات نفتی آرامکو عربستان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در پست توئیتری خود که به تازگی منتشر شده، نوشته است: عربستان سعودی رسماً اذعان کرد که موشک شلیک شده توسط انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو در شهر جده اصابت کرده است. این یک تحول راهبردی در جنگ یمن به شمار می رود.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه پست توئیتری خود آورده است: تحول راهبردی که پس از حمله موشکی به آرامکو در جنگ یمن ایجاد شده است می تواند تمامی معادلات موجود را دستخوش تغییر سازد.

عطوان همچنین عنوان کرده است: این تحول راهبردی در واقع تل آویو را وحشت زده کرده و این پیام را مخابره می کند که موشک ها چه از صعده و چه از غزه در نهایت قادر به رسیدن به تل آویو هستند. یمنی ها این پیام را به سعودی مخابره کردند که اسرائیل حتی قادر به محافظت از خود نیست پس چگونه می تواند از شما محافظت کند؟

پیشتر «نصر الدین عامر» معاون وزیر اطلاع رسانی یمن به عملیات موشکی اخیر یمنی‌ها علیه تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان واکنش نشان داده بود. وی در این خصوص گفته بود: تا زمان توقف جنگ یمن حملات به اهداف عربستان ادامه می‌یابد.

این مقام یمنی همچنین تأکید کرده بود: حملات به عمق عربستان سعودی ادامه خواهد یافت؛ تا زمانی که جنگ متوقف نشود هیچ آتش بسی برقرار نخواهد شد. نیروهای یمنی حق دفاع خاک خود را محفوظ می‌دانند.

در همین حال، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز ضمن تبریک به نیروهای مسلح این کشور پس از عملیات موفقیت آمیز علیه تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان به وسیله موشک «قدس ۲»، گفته بود: تمامی اهداف ما در کشورهای متجاوز، مشروع هستند.

«عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم تأکید کرده بود: موشکی که اخیراً تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان را هدف قرار داد در واقع برای هدف قرار دادن منطقه ایلات در اراضی اشغالی اختصاص یافته بود.

کد خبر: 1081916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =