برگزاری نخستین جشنواره ملی زبان اشاره ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملّی زبان اشاره ایرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز مینو عالمی (دانشیار زبانشناسی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی) دبیر نخستین جشنواره ملی زبان اشاره ایرانی، گفت: زبان از ویژگی های مهم بشریت و عنصر وجودی انسان است. زبانِ اشاره یک راهکار برای رفع نیازهای شفاهی و ارتباطی جامعه ناشنوا و کم شنوا با جامعه ای است که در آن زندگی می‌کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره ملی زبان اشاره ایرانی را ترویج فرآیند یاددهی-یادگیری زبان اشاره ایرانی و آشنا کردن شهروندان ایران زمین با زبان شیوای ناشنوایان در سطح ملی دانست و افزود: در نظر داریم در طول مدّت جشنواره به منظور آشنایی شهروندان با زبان و فرهنگ ناشنوایان، مسابقات مترجمی زبان اشاره ایرانی و کارگاه های آموزشی در حوزه زبان اشاره ایرانی و آشنایی با فرهنگ ناشنوا در واحد بین الملل فرشتگان با همکاری افراد و نهادهای شناخته شده در جامعه ناشنوا برگزار شود.

عالمی درباره زمان برگزای جشنواره ملی زبان اشاره ایرانی، خاطرنشان کرد: این جشنواره از دیروز ۴ آذرماه (همزمان با سالگرد وفات مرحوم جبّار باغچه بان ـ پدر معنوی ناشنوایان ایران و زبان اشاره ایرانی) آغاز شد و تا ۲۶ بهمن ماه (سالروز افتتاح واحد بین الملل فرشتگان) ادامه خواهد داشت.

دبیر نخستین جشنواره ملی زبان اشاره ایرانی ادامه داد: به برگزیدگان مسابقات و نفرات برگزیده کارگاه های آموزشی در روز ۲۶ بهمن جوایز نفیس و لوح تقدیر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران، بنیاد ملی نخبگان، و دانشگاه آزاد اسلامی اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =