جریمه میلیونی فیس‌بوک در کره‌جنوبی!

دولت کره به خاطر نقض قوانین مرتبط با حریم خصوصی کاربران از سوی شرکت فیس بوک آمریکا، این شرکت را به پرداخت بیش از ۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، آژانس حفاظت از حریم شخصی دولت کره امروز شرکت فیس بوک آمریکا را به خاطر در اختیار قرار دادن بدون اجازه اطلاعات کاربران به دیگر شرکت‌ها، به ۶.۱ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

به گزارش رویترز، کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره در ماه آگوست تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های فیس بوک انجام داده و حالا در بیانیه خود می‌گوید که شرکت آمریکایی اطلاعات حداقل ۳.۳ میلیون از ۱۸ میلیون کاربر خود در کره جنوبی را بدون اجازه آنها در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار داده است.

این کمیسیون می‌گوید: این اتفاق بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ رخ داده و کمیسیون کره‌ای مدعی است که زمانی که کاربران با استفاده از فیس بوک از خدمات دیگر اپراتورها استفاده می‌کنند، به صورت ناخواسته اطلاعات مربوط به دوستان آنها در فیس بوک در اختیار شرکت‌های دیگر قرار می‌گیرد.

سخنگوی فیس بوک در سئول هم طی بیانیه‌ای گفته که تا آنجا که توانسته‌ایم در زمینه این تحقیقات با این بخش از دولت کره همکاری کرده‌ایم و متأسفیم که کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران کره در این زمینه یک تحقیق قضایی انجام داده است.

وی مدعی شد از آنجا که فیس بوک هنوز از جزئیات این جریمه و تحقیقات آگاه نیست نمی‌توان اظهار نظر بیشتری ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =