فکری: آنهایی که آبرویم را بردند، نمی‌بخشم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اتقاقات بازی با فولاد گفت: افرادی که از من فیلم گرفتند و ناجوانمردانه رفتار کردند را نمی‌بخشم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمود فکری پس از برتری یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل ماشین‌سازی تبریز در هفته سوم لیگ برتر گفت: از تک تک بچه‌ها تشکر می‌کنم. در بازی‌های اول هنوز تیم‌ شکل خودش را پیدا نکرده ولی نیاز به گرفتن سه امتیاز داریم. با بازی سخت هفته گذشته نیاز بود این هفته سه امتیاز را بگیریم. با توجه به اینکه حریف بازی بسته را انجام می‌داد، ایجاد فرصت برای ما سخت بود. اواخر نیمه دوم موقعیت‌هایی را بوجود آوردیم.

وی افزود: هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم صحنه‌هایی رخ داد که باید کارشناسان داوری درباره دو صحنه مشکوک به پنالتی نظر دهند. اگر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم بیشتر از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. امیدوارم بازی‌های بعد هماهنگ‌تر بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره حواشی بازی با فولاد خوزستان گفت: ناظر و داور چهارم نباید فضا را به مربیان هر دو تیم بدهند که بی‌احترامی کنند تا کار به جایی برسد که حرفی از طرف کسی زده شود. ما نباید دنیال این داستان‌ها باشیم. فوتبال ورزش جوانمردانه است و اگر بخواهیم تحریک و توهین کنیم و فضای بدی بوجود بیاوریم، کار ناجوانمردانه‌ای صورت می‌گیرد.

فکری عنوان کرد: کسانی که باعث شدند الفاظی را به کار ببرم و آبرویم برود را نمی‌بخشم و آنها را به خدا واگذار می‌کنم. کسانی که وارد بازی ناوجوانمردانه شدند و از افراد فیلم می‌گیرند و پخش می‌کنند را نمی‌بخشم. امیدوارم با این افراد برخورد شود. بابت صحبتی که انجام دادم و از کسانی که آن الفاظ را شنیدند، عذرخواهی می‌کنم.

وی همچنین در نشست خبری درباره دیدار با ماشین‌سازی تصریح کرد: جا دارد به بازیکنان به خاطر بازی خوب‌شان خسته نباشید بگویم. با توجه به اینکه در هفته‌های اول تیم جا نیفتاده، مهم بود که سه امتیاز را بگیریم و شرایط‌مان را در جدول خوب کنیم تا بازی به بازی بهتر شده و هماهنگ شویم و بتوانیم در دیدارهای بعدی بازی‌های پرگل داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سؤال که تیمش با یک ضربه ایستگاهی به برتری دست یافت، گفت: اگر بخواهیم کاشته و پنالتی نزنیم، همه بازی‌ها مساوی می‌شود. شاید بالای 40 درصد گل‌ها در دنیا روی ضربات ایستگاهی و کرنرها بدست می‌آید. موقعیت‌های دیگری ایجاد کردیم، اما متأسفانه از آنها استفاده نکردیم. دو، سه هفته اول نتیجه گرفتن خیلی مهم است تا از نظر امتیازی عقب نیفتیم و هفته‌های بعد هماهنگی بوجود بیاید و بازی‌های بهتری انجام دهیم. همین که بازیکنان تلاش کردند و توانستیم سه امتیاز بگیریم، راضی هستم. امیدوارم در هفته‌های بعد بتوانیم زیباتر بازی کنیم.

فکری بار دیگر با این سؤال روبه‌رو شد که قرار بود پس از این دیدار درباره اتفاقات بازی با فولاد خوزستان صحبت کند، گفت: حق هر تیمی است که در فضای کاملا جوانمردانه و سالم فوتبال بازی کند. در درجه اول، از داور چهارم و ناظر بازی گِله می‌کنم که نباید فرصت به حریف می‌دادند که از دقیقه یک بی‌احترامی و فحاشی کنند. بعد هم حرفی بزنیم و بلافاصله فیلم بگیرند. داور چهارم و ناظر بازی نباید این فرصت را به حریف می‌دادند که کسی را تحریک کنند. باید در فضای سالم کار کنیم و اگر قرار باشد کسی حرکت ناجوانمردانه انجام دهد، داور است که باید برخورد کند.

وی ادامه داد: به داور چهارم و ناظر بازی تذکر دادم که نیمکت حریف مسموم است. هر تیمی مقابل فولاد چه فصل گذشته و چه این فصل قرار گرفت، در درجه اول دنبال این بود و است که بحث روانی نیمکت آنها را کنترل کند. این کار بد است. سازمان لیگ و مسئولان برگزار کننده مسابقات نباید به تیمی اجازه دهند که حرکات ناشایست انجام دهند تا کسی تحریف شود و توهین کند و سپس دوربین بگیرند و فیلم او را پخش کنند. ما ادعا داریم شیعه حضرت علی (ع) و مسلمان هستیم. کجای قرآن و دین نوشته شده که آبروی کسی را ببرید؟ چرا باید فیلمبرداری کرده و آن را پخش کنند تا بگویند فکری فحاشی کرده است؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد شدید از رفتار نیمکت فولاد خاطرنشان کرد: همه ایران محمود فکری را می‌شناسند، نیمکت فولاد را هم همینطور؛ کسانی که پرونده‌های باز در کمیته انضباطی دارند. دوستانی که قبلا رفتارهایی در بازی با پرسپولیس انجام دادند و یک چیزی در زمین ریختند و بحث جادوگر پیش آمد. در این بازی هم «اجی مجی لا ترجی» را شنیدیم. ما به کجا می‌رویم؟ یا وقت‌کشی‌ می‌کنیم یا کارهای دیگر. واقعا دنبال چه چیزهایی هستیم؟

فکری یادآور شد: چند وقت پیش برای مراسم سالگرد مرحوم پورحیدری به قطعه نام آوران رفته بودم. وقتی به بهشت زهرا (س) می‌روید کسانی را که نشناسید، شاید روی شما تأثیر نگذارند، اما در قطعه نام‌آوران کسانی را می‌بینید که یک روز در امجدیه و آزادی افتخار آفرینی می‌کردند، اما الان می‌خواهیم چه چیزی بدست بیاوریم؟ می‌خواهیم آبروی فکری را ببریم که جام نگیرد؟ مگر کم جام دیده‌ام، کم باخته‌ام یا کم برد داشته‌ام؟ نیمکت فولاد هم برد و باخت‌های مختلفی را دیده است. آیا این چیزها ارزش دارد که بخواهیم انواع و اقسام کارها را برای گرفتن سه امتیاز انجام دهیم؟

فکری با ناراحتی از پخش فیلم او پس از بازی با فولاد خوزستان گفت: در این هفته، خانواده‌ام و خیلی از دوستانم نتوانستند سرشان را بالا بگیرند، چرا؟ چون فکری الفاظی را به کار برد که خوب نبود. چرا باید این فضا را بوجود بیاورند که آبروی طرف برود؟ آیا در فوتبال، قرآن یا دعای کمیل می‌خوانند؟ خیلی از این دوستان که الحمدالله زبان انگلیسی‌شان هم خوب است، در فوتبال دنیا دیده‌اند که این کارها را بکنند یا این حرف‌ها را بزنند؟ آیا در حریم امن خودم نباید امنیت داشته باشم؟ جایی که اتاق من محسوب می‌شود یا منطقه امن من است، چرا باید دوربین بگذارند تا صحبت‌های سرمربی رقیب‌شان را استراق سمع کنند؟ چرا باید در منطقه فنی من، نامحرم باشد؟ نمی‌دانم به کجا می‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: کسانی که باعث و بانی آبروریزی من شدند را نمی‌بخشم. همه من را می‌شناسند. فضایی که بوجود آوردند، فضای خوبی نبود. از طرف دیگر، از مردم ورزش دوست ایران که این الفاظ را شنیدند، عذرخواهی می‌کنم. از کسانی که باعث و بانی این اتفاق بودند، عذرخواهی نمی‌کنم. امیدوارم دنبال این نباشیم که آبروی دیگران را ببریم. خدا آبروی بنده‌هایش را دوست دارد و مطمئن باشید به بدترین وضع، آبروی‌شان می‌رود.

فکری در ادامه درباره اینکه آیا از عملکرد بازیکنان جدید استقلال رضایت دارد یا نه، گفت: در هفته‌های گذشته احمد موسوی و محمد نادری را نداشتیم. این هفته با توجه به رهایی از ویروس کرونا بازی کردند. اتفاقاتی که در بازی گذشته افتاد، باعث شد یکسری تغییرات داشتیم.

وی درباره انتقاد از چمن ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: این سؤال را باید از بازیکنان بپرسید، چون آنها روی چمن بازی می‌کردند. از بازیکنان نپرسیدم که چمن چطور بوده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال دیگری که مبنی بر اینکه آیا با درخواست فرشید باقری برای جدایی موافقت می‌کند یا نه، گفت: در حال حاضر نه، چون الان وقت جدایی نیست. اگر بازیکنی را از دست بدهیم، نمی‌توانیم جایگزین پیدا کنیم. اگر فضایی بوجود بیاید که باشگاه و من راضی به جدایی بازیکنی باشند، باید نیم فصل اتفاق بیفتد و الان وقت جدایی نیست.

فکری در مورد بحث داوری دیدار امروز گفت: درباره صحنه پنالتی باید کارشناسان داوری نظر دهند. در بازی هفته گذشته مقابل فولاد یک صحنه پنالتی به ضرر ما اعلام شد که خودم نفهمیدم چطور پنالتی گرفته شد. صحنه امروز محرزتر از آن صحنه بود که برای ما پنالتی نگرفتند. امیدوارم داوران دقت بیشتری کنند. اگر بازی را ببریم، طرفداران انتظار برد پرگل دارند، اما اگر قرار است نبریم، یک امتیاز برای ما مهم است. اشتباهات داوری نباید روی نتیجه تأثیر بگذارد. امیدوارم اشتباهات داوری فقط برای یک تیم تکرار نشود.

کد خبر: 1081958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =