فوتبال و دل‌هایی که ۱۰ افسانه‌ای به هم گره زد

اسطوره افسانه فوتبال آرژانتین جزو معدود فوتبالیست‌هایی است که قلب میلیون‌ها عاشق فوتبال را به تسخیر خود درآورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رامین خادمیانی؛ فوتبال بهانه ای شد تا دوست داران این رشته ورزشی افراد مختلفی را با خصوصیات، رفتار و شخصیت های در کشورهای هرچند دور دست بشناسند. یکی از این افراد دیگو آرماندو مارادونا بود. بازیکنی با موهای بلند و قدی کوتاه و نبوغی مثال زدنی از آرژانتین که خیلی زود وارد دنیای فوتبال شد و هواداران زیادی را شیفته خودش کرد. ۱۵ سالگی این بازیکن با ورودش به عرصه باشگاهی همراه شد و پس از دو سال درخشان به تیم ملی کشورش هم فرا خوانده شد.

بیراه نیست اگر گفته شود مردم زیادی از سراسر دنیا به دلیل بازی چشم نواز دیگو به فوتبال علاقه مند شدند چراکه قدرت پا به توپ این بازیکن، پاس های در عمق و میلیمتری، سرعت و در یک کلمه بازی چشم نواز این بازیکن دلیلی محکم بر این ادعاست.

غروب دلگیر یک ستاره با یک اشتباه
مارادونا به دلیل شخصیتی که داشت دوران حضورش در مستطیل سبز پر از فراز و نشیب بود که اختلافات با مربیان او را از تیم ملی یا حتی باشگاهی دور می کرد. او عاشق جنجال و کتک کاری بود و  بارها با خبرنگاران دست به یقه شده بود. همین رفتارها و کارها دیگو را در زمره تندخوترین بازیکنان فوتبال قرار داده بود. هر چند که در دو مقطع رکورد انتقال بازیکن در فصل نقل و انتقالات در جهان هنگام امضای قرارداد با بارسلونا و همچنین پیوستن به ناپولی را شکست اما سویا و بوکاجونیور نیز از دیگر تیم های مطرحی هستند که نام این بازیکن بر روی پیراهن آنها نقش بسته است.

بازیکن ریز نقش آرژانتینی خاطرات شیرین و تلخ زیادی را برای هودارنش به ارمغان آورده است. گلی که در مقابل تیم ملی انگلیس زد و به دست خدا معروف شد یا پیمودن ۶۰ متر با توپ تا دروازه حریف و دریبل بازیکنان حریف که بعد ها به گل قرن معروف شد هنوز در یاد فوتبال دوستان باقی است اما اشتیاه اخلاقی و دوپینگ مارادونای ۳۴ ساله، او را ۱۵ محروم کرد تا نقطه پایانی باشد بر بازی فوتبال این اسطوره آرژانتینی.

حریفی که مارادونا را شکست داد
دیگو مارادونای تیزپا که یک زمانی هر حریفی را زمین گیر می کرد و پیر و جوان از دیدن بازی این فوتبالیست هنرمند لذت می برد، امروز و در تاریخ ۲۵ نووامبر ۲۰۲۰ میلادی که با بیماری دست و پنجه نرم می کرد در مقابل حریف قدرش شکست خورد و از دنیا خداحافظی کرد. امروز می توان گفت جامعه فوتبالی کسی را از دست داد که بخش بزرگی از تاریخ فوتبال با او نوشته شده است.

آن روزها که با ضربه به توپ و تاخت و تاز در فوتبال هزاران نفر را شیفته خود کردی، امروز نیز با رفتنت دوست داران زیادی را در ماتم فرو بردی.

یاد و لبخند همیشگی ات در ذهن ها خواهند ماند دیگو...

انتهای پیام/

کد خبر: 1081972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =