معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک منصوب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حکمی علی حسنی‌جوشقانی را به‌عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک منصوب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در آیین معارفه سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار کرد: باید با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه سطح علمی و هدایت همه امور مربوط به پژوهش رتبه دانشگاه را ارتقا داده و با مدیریت و نظارت بر توسعه و بهبود زیرساخت‌های مناسب تولید علم کرده و پژوهش را گسترش دهیم.

وی افزود: با ایجاد ساختار لازم زمینه را برای شرکت فعال اعضای هیئت علمی در فعالیت‌های پژوهشی فراهم کنیم و برای هدایت و حمایت پروژه‌های تحصیلات تکمیلی، ارتقای مقالات علمی و نشریات علمی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی  داشته باشیم.

کلانتری سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای بهره‌وری آزمایشگاه‌های تحقیقاتی- پژوهشی، توسعه پژوهشکده‌ها، گروه‌های پژوهشی و مراکز تحقیقاتی در زمینه‌های خاص تخصصی و نیازهای بخش صنعت و راه‌اندازی پژوهشگاه دانشگاه، مدیریت و نظارت بر طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی کردن دانش در زمینه‌های مورد نیاز و کلیدی کشور، افزایش درآمدهای پژوهشی از طریق فروش محصولات علمی، خدمات مشاوره‌ای پژوهشی و ... را خواستار شد.

مهم‌ترین وظایف سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی حمایت و توسعه زمینه‌های پژوهشی ویژه دانشگاه در راستای ارتقای مرجعیت علمی دانشگاه، توسعه زیرساخت‌های مالی برای افزایش ثبت اختراعات و حمایت از حقوق معنوی آنها، برگزاری کنفرانس‌های علمی معتبر در زمینه‌های تخصصی و ایجاد ساختارهای لازم برای شرکت اعضای هیئت علمی در کنفرانس‌ها را از مهم‌ترین وظایف سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برشمرد.

وی اضافه کرد: توسعه و بهبود زیرساخت‌های مدیریت فناوری اطلاعات(نرم‌افزار- سخت‌افزار)، انجام همکاری و مبادلات فناوری با مراجع و مراکز علمی و فناوری در کشور و برنامه‌ریزی و تمهید سازوکارهای اجرایی لازم برای ایجاد همسویی میان فعالیت‌های مرتبط با توسعه فناوری و نوآوری در کشور مطابق اهداف دانشگاه ازجمله وظایف سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است.

کلانتری تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای اجرای سیاست‌های پژوهشی و مدیریت و راهبری امور مطالعات نیازسنجی و پروژه‌یابی پژوهشی در مجموعه دانشگاه را از دیگر وظایف سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان کرد.

لزوم  توسعه روابط بین واحدهای دانشگاهی و تشکیل کنسرسیوم‌ها

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در تشریح وظایف حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد: همکاری و مشارکت برای تنظیم سیاست‌های بازاریابی، بازارداری و تبلیغات فعالیت‌های تخصصی حوزه معاونت، برقراری ارتباط با صنعت، دستگاه‌های اجرایی، مراکز پژوهشی داخلی و خارجی و شناسایی پروژه‌های ملی، استانی و خارجی با جدیت پیگیری و اجرا شود.

وی تأکید کرد: باید برای توسعه روابط بین واحدهای دانشگاهی و تشکیل کنسرسیوم‌ها بر اساس نیاز زمینه‌سازی ایجاد شود و برای همکاری در راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد، کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و نوآوری‌ها، ساماندهی و اجرای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای پیگیری‌های لازم انجام شود.

کلانتری بررسی طرح‌های درآمدزا در حوزه‌های مختلف دانشگاه اعم از فرهنگی، آموزشی، مهارتی و پژوهشی و هدایت و ساماندهی فعالیت‌های واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری را لازم و ضروری دانست.

گفتنی است علی حسنی‌جوشقانی عضو هیئت علمی و استادیار گروه مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک سوابقی مانند مدیر گروه مهندسی شیمی ۸۶-۸۴، سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک ۹۸-۹۷ و معاون آموزشی-دانشجویی دانشکده فنی مهندسی ۹۹-۹۷ در کارنامه مدیریتی وی به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082000

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =