بیش از ۴۳ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده‌اند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس آمار نهایی تا امروز، جمعه ۷ آذر ماه  ۴۳ هزار و  ۱۱۹ نفر در آزمون دکتری تخصصی ثبت نام کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزئیات ثبت نام آزمون دکتری، گفت: ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  از یک‌شنبه ۲ آذر آغاز شده و آخرین مهلت ثبت نام  در این آزمون روز یکشنبه ۹ آذر ۹۹ است.

وی در ادامه درباره زمان بندی برگزاری این آزمون اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کنکور دکتری در تاریخ ۱۵ اسفند برگزار خواهد شد، اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون در تاریخ ۱۰ اسفند در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ اسفند ۹۹ کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. نتایج اولیه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر و انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می‌شود. نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

زرین آمیزی در ادامه توضیح داد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org و سپس مراجعه به بخش دکتری تخصصی بر روی لینک «ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (PHD) سال ۱۴۰۰» کلیک کنند و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره میزان ثبت نام کنندگان در این آزمون گفت: بر اساس آمار نهایی تا امروز، جمعه ۷ آذر ماه  ۴۳ هزار و  ۱۱۹ نفر در آزمون دکتری تخصصی ثبت نام کرده اند.

زرین آمیزی افزود: متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند، سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.  داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما با پرداخت یکصد و پنجاه هزار و هشتصد و پنجاه تومان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دو نکته مهم 

دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع دکتری به استثنای پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ که حق ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را ندارند در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، از تحصیل انصراف دهند. در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیرروزانه دکتری به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران  می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ ثبت نام و شرکت کنند. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید مدارک انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

کد خبر: 1082006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =