پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی ،با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: کارآفرینی آموزشی به این معنی که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه ویدیو کنفرانس با عنوان«توسعه فرهنگ کارآفرینی»، با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه فرهنگیان در توسعه کارآفرینی گفت: این معلم است که در کلاس درس چه دانشجومعلمان و چه دانش آموزان را هدایت می‌کند، و این هدایت زمانی اتفاق افتد که فرد متوجه توانایی های درونی خود می شود و نسبت به خود شناخت پیدا می کند، این بزرگترین کارآفرینی است.

خنیفر با بیان اینکه ما با نسلی پرسشگر روبرو هستیم که انتظار تحقق آمال ها و آرزوهای خود در آینده را دارد، تصریح کرد: کارآفرینی همیشه ایجاد شغل نیست، کارآفرینی فراهم کردن زمینه ایجاد شناخت است،  ایجاد محیطی که پس از آن و محصول چندم آن می‌تواند کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به ارتباط گسترده و بی واسطه دانشگاه های برخی کشورها برای کارافرینی، خاطر نشان کرد:  دانشگاه های مختلف ازجمله در ژاپن برای آشتی دادن جامعه با بحث کارآفرینی حتی دیوارهای دانشگاه را برداشتند و مردم به راحتی با دانشگاه ارتباط برقرار می کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کارآفرینی با کتاب و آموزش منتقل نمی شود کارآفرینی با روحیه و اقتباس منتقل می شود خاطر نشان کرد: باید از ملل پیشرو الگو گرفت و متناسب با ظرفیت  بالای کشور آن را بومی کرد. نگاه به کارآفرینی و کارآفرینان باید به عنوان قافله سالاران آینده کشور باشد.

 وی با بیان اینکه تحولات بسیار وسیع بوجود آمده از سال ۲۰۰۰ و تحولات اخیر در  دوران کرونا را موجب پدید آمدن مشاغل جدید و  پررنگ شدن آی.تی برشمرد و افزود: این نشان اهمیت بحث کارآفرینی و عصر پایان اشتغال های رسمی است، زمانی که انسان به خود متکی شود گام اول کار آفرینی است.

خنیفر با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی ،با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: کارآفرینی آموزشی به این معنی که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی کنیم، مبانی کارآفرینی را از تئوری خارج کرده و تبدیل به آموزه کنیم آن هنگام است که می‌توانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه انتقال اطلاعات و تعاریف کاری از پیش نخواهد برد.

 وی با تاکید بر تبدیل متن به موقعیت و شرایط برای آموزش مفاهیم، گفت: در نظام آموزشی تربیت معلم، زمانی میتوانیم  اولین گام را در کارافرینی برداریم و به دانش آموز منتقل کنیم که دانش آموز و استعدادهای پنهان او را به خودش بشناسانیم تا به خود مراجعه کنند و گام نخست آن، زدودن بی هویتی و ناامیدی از دانش آموز است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان جوان را جهانی از توان عنوان و تصریح کرد: هیچ کشوری به سعادت نرسید مگر بر سه اصل «اراده ملی»،« آموزش» و سوم«کارآفرینی». این مثلث موفقیت هر کشور بدون منابع زیرزمینی است. 

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به جایی برسیم که نظام آموزشی ما نظام کار آفرین پرور باشد نه جستجو گر شغل و دانشگاه فرهنگیان مطلع و مأمن خوبی برای این امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =