پیام تسلیت دکتر طهرانچی به خانواده مرحوم اقتداری تقدیم شد

دکتر جهان بین با حضور در منزل مرحوم دکتر عبدالرضا اقتداری، پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را به خانواده وی تقدیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در منزل مرحوم دکتر اقتداری، پیام تسلیت دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را به خانواده وی تقدیم کرد.

در این برنامه که با حضور دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان انجام شد، دکتر جهان‌بین ضمن تجلیل از خدمات مرحوم دکتر عبدالرضا اقتداری، از خانواده مرحوم دلجویی و برای ایشان آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، خدمات مرحوم دکتر اقتداری را بسیار ارزشمند و همسنگ فناوری‌های پیشرفته کشور دانست و تحقیقات وی را راهگشای خودکفایی کشور در حوزه تولید بذرهای هیبرید خواند.

در ادامه، دکتر پیام نجفی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان گفت: متاسفانه مجری طرح ملی بذر دکتر اقتداری از میان ما رفتند، او در عزم و اراده کم نظیر بود و با توکل بر خدا، ناملایمات را تحمل می کرد. در اوایل کار، برخی ایده تولید بذر او را به سخره می گرفتند ولی نگاه‌های منتقدانه دیگران او را ناامید نکرد و کارشکنی برخی افراد هیچ مانعی برای او نشد و سرانجام پس از سالها مجاهدت نتیجه گرفت.

دکتر نجفی افزود: در آخرین روزها که برای احوالپرسی با ایشان تماس گرفتم، در همان حال بیماری خود، مهمترین دغدغه اش به ثمر رسیدن زحماتش بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دغدغه همیشگی دکتر اقتداری خودکفایی کشور در تولید بذر بود، اظهار داشت: در پروژه ملی بذر، به واقع جدی ترین حمایت را ریاست دانشگاه آقای دکتر طهرانچی از طرح ایشان نمود، به طوری که امروز طرح مرحوم دکتر اقتداری مهمترین طرح فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و موجب فخر و مباهات استان اصفهان و کشور است.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: حیف که بیماری این محقق برجسته و کوشا، فرصت دیدن اولین کارخانه تولید بذر را از او گرفت ولی من و همکارانم با تمام وجود عزم کرده ایم این طرح ملی را انشاء لله به ثمر برسانیم تا ثابت کنیم با عزم و ایمان و اراده هر کاری شدنی است.

در این دیدار حجت‌الاسلام قیصریان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز حضور داشت. وی ضمن قدرشناسی از اقدامات علمی و عملی این دانشمند برجسته در حوزه خودکفایی تولید بذر، عمل دکتر اقتداری را قرین جهاد در راه خدا دانسته و رحلت او را که بدلیل بیماری ناشی از آسیب های جسمانی و کار شبانه روزی در آزمایشگاهها و مراکز تحقیقات گلخانه ای بوده است، نوعی شهادت در راه خدمت دانست و برای مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت کرد.

کد خبر: 1082022

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =