مردم ویروس کرونا را دست‌کم گرفته‌اند

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم مهم‌ترین مسئله در ایام کرونایی را مسئولیت اجتماعی افراد دانست و گفت: تعطیلی دوهفته‌ای به معنای قرنطینه است و فرصت مناسبی برای مسافرت نیست؛ بنابراین بهترین کار در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شروین شکوهی رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی، با بیان اینکه هیچ آزمایش بالینی برای تاثیر دهان‌شویه در مقابله با کرونا انجام‌نشده و فقط برخی حدس و گمان است، افزود: اطلاعاتی مبنی بر تاثیر دهان‌شویه در مقابله با کرونا وجود ندارد و نیازمند تحقیقات بیشتری در این زمینه هستیم؛ البته برخی از پژوهشگران حدس می‌زنند که دهان‌شویه خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد و این ربطی به درمان این ویروس ندارد.

وی پیرامون عوارض عجیب و غریب کرونا اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ممکن است شاهد  عوارض خیلی نادری در بین عموم مردم باشیم به عنوان مثال برخلاف آنچه گفته شد کرونا باعث ناباروری در مردان نمی‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه جهش ویروس کرونا باعث شده تعداد ویروس موجود در حلق هر بیمار بیشتر شود، افزود: این موضوع باعث شده که انتقال ویروس نسبت به گذشته بیشتر و سریع‌تر شود وگرنه علائم کرونا همانند علائم قبلی است و خیلی تفاوت نکرده است.

شکوهی پیرامون اصول استفاده از ماسک ۳ لایه گفت: اگر ماسک خیس شود خاصیت خود را از دست می‌دهد و استفاده نادرست از ماسک خطر آلودگی را بالا می‌برد. اگر فردی ماسک بزند برای اینکه مبتلا نشود ولی بقیه افراد از آن استفاده نکنند در این صورت مدت‌زمان کارایی ماسک ۳ لایه حدود ۴ ساعت است. این مدت‌زمان استفاده می‌تواند بیشتر باشد درصورتی‌که همه افراد از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عدم وجود یا کمبود برخی ویتامین‌ها و فلزات در بدن منجر به کاهش ایمنی بدن افراد می‌شود اما این مساله به این معنا نیست که آن‌ها درمانگر هستند، افزود: نه‌تنها کرونا بلکه هر ویروس یا جرم آلوده‌کننده دیگر هم در زمان کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن انسان می‌تواند برای فرد خطرناک باشد.

این متخصص پیرامون مسئولیت اجتماعی افراد گفت: متأسفانه مردم ویروس کرونا را دست‌کم گرفته‌اند وعده‌ای هم بی‌خیال شدند. این حرف که من رعایت نمی‌کنم چون به‌هرحال مبتلا می‌شوم کاملاً اشتباه است. اگر به کرونا مبتلا شوید احتمال خطرمرگ وجود دارد بنابراین مهم‌ترین مسئله در این ایام مسئولیت اجتماعی افراد است که نباید از این موضوع به‌سادگی گذشت.

شکوهی با بیان اینکه متأسفانه مردم تا اسم تعطیلی‌ می‌شنوند از این فرصت برای سفر استفاده می‌کنند، افزود: محدودیت و تعطیلی دوهفته‌ای به معنای قرنطینه است و فرصت مناسبی برای مسافرت یا دیدوبازدید اقوام نیست؛ بنابراین بهترین کار در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از خانواده‌هایی به این ویروس مبتلا شدند که تمام مدت در خانه بودند، گفت: این موضوع به خاطر سهل‌انگاری یک نفر از اعضا خانواده بوده که به هر دلیلی از خانه خارج‌ شده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و باعث شده تمام اعضا خانواده به ویروس کرونا مبتلا شوند.

کد خبر: 1082034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =