برگزاری مجازی نمایشگاه «جان پدر کجاستی»

کمیسیون ملی یونسکو- ایران در بزرگداشت هفته هنر افغانستان نمایشگاهی مجازی از آثار هنری را با عنوان «جان پدر کجاستی» برگزار می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که ۲۲ آذر در صفحه اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو- ایران  برگزار می‌شود، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سفیر افغانستان در ایران و تنی چند از چهره‌های ادبی و هنری افغانستانی سخنرانی می‌کنند.

کمیسیون ملی یونسکو- ایران از هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این نمایشگاه دعوت کرده آثار اسکن‌شده خود را با کیفیت مطلوب (ترجیحاً ۱۵۰dpi )، به‌همراه رزومه‌ای شامل نام و نام‌خانوادگی، سال و محل تولد، سابقه فعالیت هنری، توضیحاتی پیرامون اثر یا آثار ارسالی، همراه با یک قطعه عکس از صاحب اثر، حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذرماه، به نشانی ایمیل afghan.art.week@irunesco.org ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، مراجعه و جلسات گفت‌وگوهای تخصصی در طول هفته را از طریق آدرس اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو به‌طور زنده، در زمان مقرر و به‌شکل ضبط شده در روزهای آتی دنبال کنند. بازدید از نمایشگاه که از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذر برگزار می‌شود و شرکت در جلسات گفت‌وگو برای عموم آزاد است. 

حمله تروریستی سه مهاجم گروه داعش به دانشگاه کابل (دوشنبه ۱۲ آبان) که درگیری‌های آن ۶ ساعت یافت، دستکم ۲۲ کشته و ۲۷ زخمی از میان دانشجویان این دانشگاه یعنی غیرنظامیان برجای گذاشت. در پی این واقعه عبارت جان پدر کجاستی که پیام یکی از پدران دانشجویان به دخترش بود، به هشتگی فراگیر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. این حادثه تروریستی با واکنش های زیادی در سراسر جهان روبرو بود، مقامات دولتی و فرهنگی ایرانی نیز این واقعه تروریستی را به ملت افغانستان تسلیت گفتند. دولت افغانستان یک روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های این کشور در نمایندگی‌های آن خارج از افغانستان به حالت نیمه‌افراشته درآمدند.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1082051

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =