مهلت تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی تمدید شد

طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی؛ مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی تا ۱۰ آذر تمدید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی برای ۲۵ رشته فوق تخصصی پنجشنبه ۳ بهمن ۹۸ برگزار شد. در این آزمون ۵۶۷ نفر ثبت نام کردند و ۴۸۴ نفر در آزمون شرکت کردند.

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دلیل خالی ماندن بخشی از ظرفیت این دوره از پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت را برای دستیاران و ظرفیت جدید برای دانشجویان با اولویت مناطق محروم اعلام شده است.

تمامی شرکت کنندگان سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی که با رعایت مقررات موفق به کسب قبولی در مرحله اصلی نشده اند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

همچنین تمامی متخصصین که با شرکت در رشته‌های جراحی عمومی، بیماری‌های داخلی، کودکان، روانپزشکی و بیهوشی در شصت و هفتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ماه ۱۳۹۹ موفق به کسب قبولی در هر دو مرحله کتبی و شفاهی شده اند (به جز افرادی که در مقطع تخصصی با استفاده از سهمیه خانمها، مناطق محروم، اعم از مازاد مناطق محروم و یا قانون برقراری عدالت آموزشی مورد پذیرش قرار گرفته اند.) می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir تا ۱۰ آذر ۹۹ نسبت به انتخاب یک رشته فوق تخصصی بنا به اطلاعات کارنامه مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

نحوه پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت به این صورت است که پذیرش افراد از میان شرکت کنندگان در آزمون دستیاری فوق تخصصی، کسب حدنصاب نمره قبولی تراز شده در مرحله کتبی آزمون مذکور با احتساب ضرایب مربوط به رشته فوق تخصصی انتخابی است.

همچنین افراد دارای حد نصاب قبولی در مرحله کتبی از بالاترین نمره کتبی تراز شده جهت شرکت در مرحله شفاهی آزمون دعوت می‌شوند. تاریخ و محل برگزاری آزمون شفاهی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کسب حدنصاب قبولی نمره تراز شده در مرحله شفاهی و قرار گرفتن در نمرات کل برتر شرکت کنندگان در آزمون برابر ظرفیت مورد تقاضا نیز الزامی است.

پذیرش افراد متخصص که در آزمون دانشنامه تخصصی شرکت کرده بودند نیز منوط به کسب قبولی در هر 2 مرحله کتبی و شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ماه ۱۳۹۹ در رشته‌های پیش نیاز جراحی عمومی، کودکان، بیماری‌های داخلی، بیهوشی، روانپزشکی و کسب حدنصاب قبولی بر مبنای تصحیح مجدد پاسخنامه آزمون دانشنامه و لحاظ کردن ضریب رشته مورد نظر و کسب حدنصاب قبولی نمره تراز شده در مرحله شفاهی است.

پذیرش در بین کلیه متقاضیان در هر رشته با رعایت مقررات کلی پذیرش دستیار فوق تخصصی صورت خواهد پذیرفت. ظرفیت تکمیل نشده از سوی هر یک از افراد واجد شرایط به گروه دیگر تعلق خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =