مدیریت شهید فخری‌زاده منشأ خدمات متعدد برای تامین امنیت مردم بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی اعلام کرد: مدیریت فاخر «شهید فخری‌زاده» منشا خدمات متعدد برای تأمین امنیت و سلامت مردم ایران بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی، شهادت  محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، جامعه علمی کشور و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت گفت و از نهادهای قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهادهای نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستار شد.

در بخشی از این پیام آمده است: محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری به فیض عظیم شهادت نائل شد. این شهید والامقام که امروز ناجوانمردانه و در ایام سالگرد ترور دانشمندان هسته‌ای به شهادت رسید علاوه بر تسلط بر علم فیزیک در زمینه شعر و ادب فارسی، قرآن‌پژوهی و مدیریت نیز از توانایی‌های بالا برخوردار بود.

در این پیام عنوان شده است: مدیریت فاخر و مؤثر محسن فخری‌زاده به عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، منشأ دستاوردها و خدمات متعددی در حوزه‌های مختلف برای تأمین امنیت و سلامت مردم ایران بود که موجب خشم و نگرانی دشمنان ایران اسلامی بود. دشمنان اسلام و بشریت و برهم زنندگان امنیت و ثبات، باز هم با روش ناجوانمردانه، غیر قانونی، بر خلاف همه رویه‌های حقوقی بین المللی نسبت به ترور شخصیت علمی و الهی دکتر محسن فخری زاده که همه توان خود را برای صیانت از امنیت ملی و امنیت منطقه اختصاص داد بود، اقدام نمود تا از این مسیر، شتاب پیشرفت ایرانی اسلامی را کم کند که البته زهی خیال باطل است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ترور با منشأ و حمایت نظام صهیونیزم و به طور مشخص دولت جعلی اسرائیل و حامیان آن مغایر با تمام موازین حقوق بشر است، که سال‌ها توسط دشمنان انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است و نهادهای به‌ظاهر حقوق بشری بین‌المللی با سکوت و عدم توانایی خود برای محکومیت عاملان تشدید فضای جنگ و ترور، زمینه گسترش دامنه ناامنی را فراهم می‌کنند. به طور حتم بدون باز مهندسی نظام حقوق بین الملل و اصلاح ساختارها و نهادهای جنگ طلب و خشونت آفرین شاهد نا امنی‌های گسترده‌تر برای مردم و به طور خاص دانشمندان جهان خواهیم بود.

در بخش پایانی این پیام خاطرنشان شده است: از نهادهای قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهادهای نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستارم و شهادت دانشمند مجاهد و خستگی‌ناپذیر فخری‌زاده را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، جامعه علمی کشور و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ضمن آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده محترم شهید فخری‌زاده از خداوند متعال برای آن شهید والامقام، همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را آرزومندم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =