مطالعه و ارتقای دانش سیاسی حلقه مفقوده جنبش دانشجویی است/ ارسال ۸۰ اثر به جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، گفت: دانشجوی امروزی باید نسبت به جامعه حساس بوده و به آرمان‌های انقلاب پایبند باشد. متاسفانه امروزه دانشجویان بیشتر زمان خود را صرف فضای مجازی می‌کنند که این خود آفت بزرگ برای جامعه دانشگاهی است باید به سمت مطالعه و ارتقا دانش سیاسی خود حرکت کند.

صدیقه مهدویان‌پور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی را براساس بیانیه گام دوم انقلاب  در این واحد دانشگاهی در دستور کار  قرار دادیم، اظهار کرد: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی از طریق کانال‌های ارتباطی و فضای مجازی به دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود تا از این طریق بتوانیم کارگاه‌های آموزشی، کرسی‌های آزاد اندیشی و فعالیت کانون‌ها را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در واحد دشتستان ۸ کانون فرهنگی-دانشجویی فعال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه دو گاه‌نامه منتشر شود. همچنین نشست‌های گفت و گو محور را در حوزه اعتیاد، مهارت‌های زندگی و راه های مقابله با ایدز نیز برگزاری می‌کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان افزود: علاوه بر برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان در این واحد دانشگاه برنامه یادواره شهدای دانشجوی دشتستان را برگزاری کردیم به طوری که گفت‌وگو با خانواده این دانشجویان در کتابی تهیه و چاپ شده است.

مهدویان‌پور درباره جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: در هیمن راستا اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی انجام شده است نزدیک ۸۰ نفر آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

وی از کمک مالی برای ۲۰ دانشجوی نیازمند در قالب رزمایش مومنانه در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در مرحله دوم اقلام و مواد غذایی توزیع کردیم و در مرحله سوم نیز قرار است لباس‌های  جمع‌آوری شده را طی هفته آینده بین افراد بی‌بضاعت توزیع کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، در  پاسخ به سوالی مبنی براینکه رسالت اصلی دانشجوی امروزی چیست و چرا دانشجویان دغدغه کمتری نسبت به شرایط حساس جامعه امروزی دارند؟ گفت: دانشجوی امروزی باید نسبت به جامعه حساس بوده و به آرمان‌های انقلاب و تولید علم در جهت توسعه کشور پایبند باشد. متاسفانه امروزه دانشجویان بیشتر زمان خود را صرف فضای مجازی می‌کنند که این خود آفت بزرگ برای جامعه دانشگاهی است باید به سمت مطالعه و ارتقا دانش سیاسی خود حرکت کند.

مهدویان‌پور افزود: دغدغه اشتغال و تشکیل زندگی و مشکلات اقتصادی و همه این عوامل باعث شده که دانشجویان ناامید شوند.

وی ادامه داد: فضای مجازی و ماهواره‌ها با ارائه اطلاعات نادرست در مورد انقلاب و مسائل روز جامعه باعث می‌شوند که دانشجویان تحت تاثیر این رسانه‌ها قرار گیرند. در این زمینه باید دانشگاه‌ها و مسئولان و اساتید هوشیارانه عمل کنند تا دانشجویان را به مسیر درست هدایت کنند.

مهدویان‌پور افزود: باید دانشجویان در رشته‌های مورد علاقه خود وارد دانشگاه شوند و همزمان با تحصیل در رشته خود فعالیت کنند تا بتواند در توسعه اقتصادی کشور سهیم باشد. در کنار این موضوع باید از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان حمایت کنیم تا از این طریق انگیزه بین دانشجویان در جهت توسعه کشور ایجاد شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان، اظهار کرد: حضور در انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی و برنامه‌های فرهنگی در دغدغه‌مندی دانشجویان تاثیرگذار است. باید به دانشجویان میدان داد و به نظرات آنها احترام گذاشت و از این طریق دانشجو به راحتی می‌تواند نظرات و پیشنهادات خود ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =