تولید داخلی ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در شرایط تحریم/ نباید وقفه‌ای در روند تولید داروی مورد نیاز مردم ایجاد شود

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت کار شرکت‌های تولید کننده دارو در کشور، گفت: تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در شرایط دشوار تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا کار مهم و ارزشمندی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز(شنبه) در دیدار هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت، ‌ اظهار داشت: باید قدردان زحمات تولید کنندگان بخش دارو در کشور بود که با دلسوزی و تحمل سختی ها پای کار ایستاده اند تا مردم به پشتوانه آنها و پزشکان و کادر درمان آرامش داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، گفت: به هیچ وجه نباید در روند تولید داروهای مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.

معاون اول رییس جمهوردغدغه دولت را تامین داروی با قیمت مناسب و کافی برای مردم دانست و از شرکت های خصوصی خواست تا در ارتباط با بخش خصوصی سایر کشورها در زمینه تامین مواد اولیه برخی داروها اقدامات لازم را انجام دهند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: همواره به همه دستگاه ها تاکید کرده ام در سیاست گذاری ها نظر مشورتی نهادهای مدنی را لحاظ کنند زیرا این مجموعه ها با کمترین درخواست حاضر هستند پیشنهادها و راهکارهای موثری برای حل مشکلات ارایه کنند.

در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی بطور جداگانه دیدگاه ها و مشکلات خود در زمینه تخصیص و تامین ارز کارخانجات داروسازی، کارآفرینی و بومی سازی فناوری های نوین، نیازهای دارویی کشور، قیمت گذاری دارو، تولید داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا، میزان داخلی سازی دارو و توان ارزآوری این صنعت ارایه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =