آمریکا یک کاروان نظامی دیگر از عراق وارد خاک سوریه کرد

منابع سوری از ورود یک کاروان آمریکایی حامل ۳۵ خودروی زرهی و کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک از عراق به خاک سوریه خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، کاروانی مرکب از ۳۵ کامیون متعلق به ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش از منطقه کردستان عراق وارد خاک سوریه شد و به سمت شهر «القامشلی» رفت.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع سوری اعلام کرد: «این کاروان، شامل برخی خودروهای زرهی چند دستگاه بولدوزر، تانکرهای حامل سوخت هواپیما، کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک و همچنین کامیون‌هایی سرپوشیده با محموله‌هایی نا مشخص بود».

بر اساس این گزارش، کاروان مذکور از گذرگاه «الولید» وارد خاک سوریه شد و به سمت پایگاه‌های آمریکا در جنوب الحسکه رفت.

نظامیان تروریست آمریکا، بارها از طریق کردستان عراق، به نیروهای وابسته به خود در سوریه، سلاح و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

شرق و شمال شرق سوریه، دارای بیشترین و بزرگترین میادین نفتی و گازی سوریه است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اذعان کرد که واشنگتن برای نفت سوریه در این مناطق حضور دارد.

کارشناسان می‌گویند که آمریکا با همکاری شبه‌نظامیان کُرد، در حال غارت نفت سوریه است. اخیرا نیز گزارشی از همکاری آمریکا، کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای چپاول نفت سوریه منتشر شد.

در این گزارش تأکید شد، شرکت موسوم به «وتد» که مختص فرآوردهای‌نفتی است و نزدیک به النصره است، پس از وارد کردن نفت خام از مناطق اشغالی کُردهای وابسته به آمریکا، قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش می‌دهد.

نفت خامی که کُردها از شرق سوریه سرقت کرده‌اند، از طریق مسیر «ام جلود» در ریف منبج واقع در استان حلب به دست جبهه النصره و مناطق تحت اشغال نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور در شمال سوریه می‌رسد.

معمولا تانکرهای حامل نفت سوریه، در غرب شهر قامشلی در استان حسکه، جمع می‌شوند و از آنجا به سمت منبج حرکت می‌کنند. در واقع منبج، یکی از مراکز فروش نفت در بازار سیاه است. از منبج نیز، این نفت به مناطق جرابلس و عفرین و سایر مناطق تحت اشغال ترکیه و از آنجا به مناطق اشغالی النصره در ادلب فروخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =