قطر ترور فخری‌زاده دانشمند ایرانی را محکوم کرد

وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای ایرانی، ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفت‌وگو و ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

به گزارش «الجزیره»، وی در این تماس گفت در حالی که منطقه به دنبال راهی برای کاهش تنش‌هاست، ترور شهید فخری‌زاده سبب شعله‌ورتر شدن آتش می‌شود.

وزیر خارجه قطر در ادامه خواستار خویشتنداری و تلاش به منظور یافتن راهکارهای ریشه‌ای برای حل مسائل باقی‌مانده شد.

وزیر خارجه ایران هم ضمن تشکر از همتای قطری خود به دلیل موضع این کشور در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده، بر استحکام روابط دو کشور تاکید کرد.

پیشتر هم «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه گزارش داد که مقداد در جریان دیدار «جواد ترک‌آبادی»، سفیر ایران در دمشق شهادت این دانشمند را به وی و دولت ایران تسلیت گفته است.

وزیر خارجه سوریه با ابراز ناراحتی از این حادثه «مجرمانه» گفت که این کشور در کنار دولت و ملت ایران برای مقابله با تلاش‌های ناامیدانه جهت مقابله با پیشرفت و توانمندی‌های علمی این کشور ایستاده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =