دانشجو باید آزادی بیان داشته باشد/ فعالیت ۶ کانون فرهنگی و دانشجویی در واحد مهاباد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تاکید بسیار دارد، باید به دانشجو میدان داد که آزادی بیان داشته باشد.

رضا اسماعیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه اکثر فعالیت‌های فرهنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا بر بستر فضای مجازی انجام می‌شود، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی همانند سایر واحدها برنامه‌هایی در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی در رابطه با جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: در حد توان، تبلیغات محیطی و مجازی به صورت گسترده انجام شده است به طوری‌که تا به امروز ۴۰ استاد، کارمندان و دانشجو در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند. این جشنواره روی ۷ محور اساسی تعیین و برنامه‌ریزی شده است تا با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و تشویق دانشجویان و استادان بتوانیم این جشنواره را به نحو احسن انجام دهیم. همچنین بیشترین تمرکز این واحد دانشگاهی برنامه‌های روز دانشجو است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، افزود: به مناسبت روز دانشجو از نخبگان فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمی تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین نشست پرسش و پاسخ با حضور هیات رئیسه دانشگاه، بسیج دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی برگزار خواهیم کرد. علاوه بر این نمایشگاهی با همکاری بسیج و کانون‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو  برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی واحد مهاباد از فعالیت ۶ کانون دانشجویی و فرهنگی در واحد مهاباد خبر داد و گفت: در حال حاضر دو نشریه کیمیای عشق و ارمغان سلامت فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود که اولین فصلنامه این دو نشریه در زمستان امسال منتشر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کرسی‌ها آزاداندیشی را به جد دنبال می‌کنیم و در صدد هستیم که این کرسی‌ها را در فضای مجازی فعال کنیم. همچنین مصوب شده که کرسی آزاد اندیشی را با همکاری تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، بسیج دانشجویی و انجمن‌های علمی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در رابطه با رسالت اصلی دانشجوی امروزی اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث شده در دانشجوی امروزی شوق و ذوق احساس نکنیم بیشتر شرایط حاکم بر کشور از جمله مسائل اقتصادی، استخدامی و غیره است. متاسفانه امید به آینده کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: برای امید دادن به این قشر دانشگاهی یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی در این واحد دانشگاهی استفاده از استاد و مشاور برای رشته‌های تخصصی است تا بتوانیم با ارائه مشاوره راهکارهایی را به دانشجویان معرفی کنیم تا آنها با انگیزه بالا به فعالیت خود ادامه دهند.

 اسماعیلی تصریح کرد: امروزه یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در کاهش دانشجو همین شرایط اقتصادی است، بنابراین دانشگاه می‌تواند با برنامه‌ریزی و آموزش صحیح و فرهنگ‌سازی درست انگیزه را بین دانشجویان ایجاد کند و این امر مهم به تنهایی امکانپذیر نیست باید دولت نیز برای امید دادن به جوانان بسترهای اقتصادی و اشتغال را فراهم سازد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی آیا وظایف دانشجوی امروزی کاهش یافته است، اظهار کرد: اگر دانشجو نسبت به جایگاه خود شناخت کافی داشته باشد کمرنگ نشده است؛ چرا که قدرت مانور دانشجو و بهره‌گیری از امکانات خیلی افزایش یافته است. همچنین اگر دانشجو نقطه امیدی پیدا کند  به طور یقین با تحرک بیشتری به انجام  وظایف خود می‌پردازد و گامهای بلندی در راستای توسعه کشور برمی‌دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه برخوردهای سلبی و تند و انتقادی در شرایط امروزی پاسخ نمی‌دهد، گفت: هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید بسیار دارند، باید به دانشجو میدان داد که آزادی بیان داشته باشد و این آزادی عمل باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و قوانین و مقررات باشد. متاسفانه گاهی این موارد را رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =