نسخه تکراری AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا

رسانه‌های ورزشی کشور قطر خبر دادند کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را مثل سال ۲۰۲۰ به شکل متمرکز و به صورت تک بازی در مراحل حذفی برگزار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیمه تمام ماندن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت این رقابت‌ها را به صورت متمرکز در کشور قطر و به صورت جداگانه در دو منطقه شرق و غرب قاره برگزار کند.

روزنامه‌های «الرایه» و «الوطن» قطر امروز خبر دادند که کنفدراسیون آسیا قصد دارد با توجه به محدودیت‌هایی که در سال ۲۰۲۱ وجود دارد، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به صورت متمرکز و به صورت تک بازی در مراحل حذفی برگزار کند و این «نزدیک‌ترین» و «مناسب‌ترین» گزینه AFC است.

الوطن در گزارش خود آورده است: «کمیته مسابقات AFC در حال حاضر در تلاش برای سازماندهی و برنامه ریزی دو رقابت باشگاهی در سال ۲۰۲۱ است؛ یعنی لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ. همه نشانه‌ها به این واقعیت اشاره دارد که روند خاصی در کنفدراسیون آسیا وجود خواهد داشت که این رقابت‌ها به همان روشی که در حال حاضر برگزار می‌شود، انجام خواهد شد یعنی برگزاری مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت و برگزاری تک بازی در مراحل حذفی در شرق و غرب قاره آسیا. درست مثل همان چیزی که در نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به میزبانی دوحه برگزار می‌شود.»

رسانه‌های قطر از تقویم فشرده قاره آسیا در فصل آینده و همچنین نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا به عنوان دو دلیلی یاد کرده‌اند که AFC را به سمت برگزاری متمرکز رقابت‌ها سوق داده است:

«رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از امسال تا سال آینده برگزار می‌شود. همچنین مسابقات مهم قاره آسیا سال آینده انجام می‌شود از جمله حضور قطر و استرالیا در کوپا آمه‌ریکا، حضور قطر در جام آمریکای شمالی که قطر به عنوان اولین تیم آسیایی در آن شرکت می‌کند. علاوه بر آن برگزاری مسابقات کشورهای عربی که زیر نظر فیفا انجام می‌شود و رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها.

همه اینها تعهدات اجباری در سال ۲۰۲۱ است که لغو نمی‌شود و یا به تعویق نمی‌افتد. همچنین مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که به سال آینده موکول شده است. بنابراین سال آینده سال شلوغی است و لازم است زمان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا کوتاه شود. تمایل AFC به برگزاری متمرکز مسابقات در سال آینده هم وجود دارد اما تاکنون روشی برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد و تا زمانی که این ویروس بدون درمان باشد، سفر به کشورهای مختلف بسیار دشوار است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1082117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =