مربی اختصاصی زهرا نعمتی: کار با این پاراکماندار سخت است

بهزاد پاکزاد با تأکید بر اینکه زهرا نعمتی ورزشکار عادی به حساب نمی آید، ابراز امیدواری کرد به عنوان مربی اختصاصی بتواند در پیشبرد اهداف وی تأثیرگذار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ با تصمیم مشترک فدراسیون تیر و کمان و کمیته ملی پارالمپیک و از میان ۵ گزینه پیشنهادی بهزاد پاکزاد به عنوان مربی اختصاصی زهرا نعمتی انتخاب شد. به این ترتیب این پاراکماندار کشورمان تمرینات آماده سازی برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو را زیر نظر این مربی پیگیری می‌کند.

بهزاد پاکزاد تأکید دارد که این همکاری می‌تواند در بهبود وضعیت روحی و آمادگی زهرا نعمتی تأثیرگذار باشد چرا که او را از حالت دوگانگی خارج می‌کند.

این مربی در گفتگو با ما با تأکید بر اینکه شرایط خاص زهرا نعمتی می‌طلبید که یک مربی اختصاصی در کنارش قرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: نعمتی به خاطر حضور همزمان در دو بخش تیر و کمان و پاراتیر و کمان شرایط ویژه ای نسبت به سایر ورزشکاران دارد. اینکه در این شرایط یک مربی واحد وی را همراهی کند باعث می‌شود از حالت دوگانگی در متد تمرینات خارج شود.

وی با یادآوری اینکه پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی مطرح بود، گفت: با شرایط فعلی امکان همکاری با مربی خارجی وجود نداشت. به همین دلیل از میان مربیان داخلی گزینه‌هایی پیشنهاد شدند که از میان آنها من برای همکاری و همراهی ویژه زهرا نعمتی انتخاب شدم. از این موضوع و لطفی که دوستان داشتم، خوشحالم اگرچه کار با زهرا نعمتی شرایط خاص خود را دارد و اصلاً ساده نیست.

پاکزاد با تأکید بر اینکه زهرا نعمتی حکم یک برند را در ورزش ایران و تیر و کمان و پاراتیروکمان دارد، اظهار داشت: او ورزشکار بزرگ و با تعصبی است و با عملکردی که تا پیش از این در میادین مختلف داشته این موضوع را اثبات کرده است. نعمتی جز معدود ورزشکارانی است که در دو بخش جانبازان و افراد سالم فعالیت دارد و در هر دو بخش تأثیرگذار است. از این حیث او یک ورزشکار نرمال و عادی نیست و بنابراین کار با چنین فردی راحت نخواهد بود با این حال با توجه به پیشینه‌ای که از کار کنار زهرا نعمتی داشتم، همراهی با او به عنوان مربی اختصاصی را پذیرفتم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه زهرا نعمتی بتواند از نظر آمادگی بدنی و روحی به مرحله ایده آلی برسد و سپس از حیث کار با کمان اوج گیری داشته باشد، گفت: کار با نعمتی به عنوان مربی اختصاصی را آغاز کرده‌ام و حتی یک دوره تمرینی را هم پشت سر گذاشته‌ایم.

پاکزاد در مورد مدت زمان همکاری با زهرا نعمتی و اینکه قرار است این همکاری در چه میادینی اجرا شود نیز توضیح داد و بیان کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته و تا زمان بازی‌های پاراالمپیک توکیو، من به عنوان مربی اختصاصی کنار زهرا نعمتی خواهم بود و وی را در بازی‌های توکیو همراهی می‌کنم. اگر غیر از این بود و قرار بود مدت زمان کمتری با این ورزشکار باشم، اصل موضوع و همکاری را نمی‌پذیرفتم چرا که در تیر و کمان یا پاراتیرو کمان با سه – چهار ماه تمرین نمی‌توان به نتیجه رسید. در کل کار مقطعی پاسخ نمی‌دهد.باید مدت زمان لازم در اختیار داشته باشیم تا ابتدا به آمادگی نسبی دست یافت و سپس از لحاظ تکتیکی کار را دنبال کرد.

مربی اختصاصی زهرا نعمتی در پاسخ به این پرسش که «طی ماه‌های آینده این ورزشکار باید در میادین کسب سهمیه المپیک هم شرکت کند، آیا وی را برای این میادین هم آماده خواهد کرد؟» تأکید کرد: وقتی به عنوان مربی اختصاصی برای زهرا نعمتی قبول مسئولیت کردم او را برای حضور در همه میادین همراهی خواهم کرد.

این مربی با یادآوری اینکه نعمتی این روزها به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، در مورد شرایط او گفت: خوشبختانه کرونای خانم نعمتی خیلی حاد نیست اما به هر حال باید مراحل نقاهت طی شود. این دوره با زمان بین دو اردو که برای استراحت او در نظر گرفته شده بود، همزمان شده است. هفته آینده تست مجددی از نعمتی گرفته می‌شود و براساس نتیجه آن برای ادامه تمرینات، برنامه ریزی خواهیم کرد.

پاکزاد همچنین در رابطه با پیش بینی که از عملکرد زهرا نعمتی برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو دارد، خاطرنشان کرد: نعمتی انگیزه بالایی دارد و نشان داده که با جنگندگی همیشه به دنبال اولین‌ها بوده است. او همیشه می‌خواهد سدها و رکوردها را بشکند. همین موضوع و اینکه او از روحیه جنگندگی بالایی برخوردار است، تا حدی برای من مربی هم خوب است. بقیه راه را هم با تلاش و تمرینات مستمر طی کرد. امیدوارم بتوان به نتیجه لازم دست یافت.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1082125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =