دانشگاه علامه طباطبایی فراخوان استفاده از سهمیه فرصت مطالعاتی خارج از کشور را منتشر کرد

فراخوان استفاده از سهمیه فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به دنبال اختصاص سهمیه فرصت مطالعاتی خارج از کشور به دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۱۳۹۹، مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه، شیوه نامه اجرایی استفاده از این فرصت را اعلام کرد.

شیوه نامه اجرائی فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج کشور دانشگاه علامه طباطبائی 

بنا به درخواست‌های مکرر دانشجویان  و پیگیری‌های دفتر مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اختصاص ۶ سهمیه برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور این دانشگاه در سال ۹۹ موافقت کرده است. شرایط بهره مندی از این فرصت به شرح زیر است.

اولویت با ورودی‌های سال ۹۶ است. این فرصت صرفا برای پروژه‌هایی است که اولویت آزمایشگاهی داشته باشند و منابع پژوهشی آن در داخل موجود نباشد و یا به طور ویژه نوآورانه بوده و به تائید گروه آموزشی و دانشکده دانشجو برسند.

اتمام فرصت تحقیقاتی خارج از کشور باید منتج به ارائه مقاله مشترک شود و یا ارائه سمینار توسط دانشجو در رابطه با دستاورد تحقیقات ۶ ماهه با حضور استاد راهنما و مدیر گروه آموزشی پس از بازگشت پیش بینی شود.

حداکثر زمان برای ارائه ویزا و خروج از کشور تا ۲۸ اسفند ماه ۹۹ خواهد بود. دعوتنامه دانشجویان صرفا باید از دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) باشد.

با توجه به افزایش نرخ ارز، متقاضیان ملزم به ارائه تضمین معتبر (تعهد کارمندی به تعداد سه نفر کارمند رسمی به عنوان ضامن یا ضمانت‌نامه بانکی یا وثیقه ملکی) به دفتر حقوقی دانشگاه هستند.

مدارک متقاضیان واجد شرایط به شرح زیر باید نهایتا تا تاریخ ۲۰ آذر ماه از سوی دانشکده‌ها به معاونت پژوهشی دانشگاه فرستاده شوند و رونوشت نامه نیز به معاونت محترم آموزشی دانشگاه فرستاده شود. فرم مشخصات دانشجو (فرم الف)، فرم اطلاعات علمی دانشجو (فرم ب) تکمیل شده و امضا شده توسط مدیر گروه و معاون پژوهشی دانشکده

کاربرگ فرصت مطالعاتی تکمیل شده و امضا شده توسط مدیر گروه. رزومه به روز، انگیزه از سفر به دانشگاه مقصد و برنامه پژوهشی پیش بینی شده در مدت اقامت در خارج از کشور، تصویر مدرک زبان، تصویر نامه پذیرش از دانشگاه خارج از کشور،  تصویر کارنامه آزمون جامع،  تصویر تصویبیه پروپوزال رساله دکتری، تصویر صورتجلسه گروه آموزشی و شورای پژوهشی دانشکده که موافقت با سفر علمی دانشجو در آن ذکر شده باشد.

شایان ذکر است بهره‌مندی متقاضیان از این فرصت مشروط به تکمیل بودن مدارک ارسالی آنان تا تاریخ گفته شده و پذیرش سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


شرایط متقاضی

متقاضی باید دانشجوی تمام وقت دوره‏‌های دکتری روزانه دانشگاه علامه طباطبائی باشد، متقاضی باید آزمون جامع خود را با موفقیت گذرانده و طرح پیشنهادی رساله دکتری خود را نیز تصویب کرده باشد، متقاضی باید در زمینه‏‌ای هم راستا با موضوع رساله دکتری خود از یک دانشگاه معتبر، نامه پذیرش که به تأیید گروه تخصصی (آموزشی یا پژوهشی) رسیده است، ارائه کند.

به هنگام اعزام متقاضی، حداکثر سه سال از شروع به تحصیل وی گذشته باشد، متقاضی باید حد نصاب ۵۰ درصد از نمره زبان MSRT یا معادل آن از آزمون‏های معتبر دیگر (TOEFL, IELTS, GRE, TOLIMO) را کسب کرده و مهارت لازم برای مکالمه در خارج از کشور را نیز داشته باشد.

با توجه به محدودیت سهمیه دانشگاه، در شرایط مساوی، اولویت با دانشجویانی است که به تشخیص شورای تخصصی فرصت مطالعاتی از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی بالاتری برخوردار باشند.

روند اجرایی

ارائه فرم مشخصات دانشجو (فرم الف)، فرم اطلاعات علمی دانشجو (فرم ب)، رزومه به روز، کپی مدرک زبان، کپی نامه پذیرش و کپی کارنامه آزمون جامع به معاون پژوهشی دانشکده از سوی مدیر گروه مربوطه،  تأیید و ارسال مدارک دانشجوی متقاضی از سوی معاون پژوهشی دانشکده به معاون پژوهشی دانشگاه، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص دانشجویان معرفی شده توسط شورای تخصصی فرصت مطالعاتی دانشگاه، اعلام نتیجه به دانشجو جهت انجام امور مربوط به تکمیل فرم کاربرگ دانشجو و تعهد محضری، ارسال مدارک به سازمان امور دانشجویان ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =