آشفتگی سیاسی، جاده صاف کن نفوذ در کشور/ عامل ترور شهید فخری زاده چه بود؟

علت وقوع ترور دانشمند هسته ای کشورمان، مسئله ای است که باید ریشه یابی شده و مورد بررسی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران/ متین منتظمی: چند روز پیش خبر ترور شهید محسن فخری زاده یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان در رسانه ها منتشر شد فارغ از مباحث بین المللی بررسی چرایی و چگونگی وقوع این مسئله در داخل کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وقوع چنین حادثه ای در داخل کشور از چند حیث قابل بررسی است. در کشوری که قوی ترین فعالیت های امنیتی علیه دشمنان انجام گرفته، رخ دادن ترور یکی از دانشمندان هسته ای، نکته ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد. 
رخدادهای جزئی و پرتعداد در کشور
در 8 سال گذشته، کشور دچار بحران های اقتصادی-سیاسی بسیاری شد. با توجه به ضعف مدیریت در دولت و عدم رسیدگی به مسائل پیش آمده در جامعه، رخداد های جزئی اما پرتعدادی همچون ماجرای بنزین و معیشت مردم که ناشی از بی تدبیری دولت بود، در کشور شکل گرفت. مشکلات معیشتی در جامعه، نفوذ و وجود طبقه فساد در بدنه اجرایی کشور و حجم بزرگ آن باعث شد تا نگاه های سیاسی-امنیتی حاکم در کشور به این مسائل متمرکز شود و این تقسیم تمرکز با توجه به محدودیت توان و افراد عملاً کار را سخت و پیچیده تر کرد. البته ناگفته نماند که یکی از نقاط هدف تیم نفوذ همین مسئله است که با بیشتر کردن رخداد های سیاسی-امنیتی ، نگاه سیستم های مختلف کشور را از مسائل اصلی دورتر کنند تا به مقاصد اصلی خود برسند.
آشفتگی در اداره سیاسی کشور
شکی نیست که دولت در اداره سیاسی کشور وامانده است و نمی تواند با شعار های مختلف سیاسی آن را اداره کند. با نیم نگاهی به جامعه شناسی دولت یازدهم و دوازدهم به راحتی می توان پی برد که این دولت یک دولت سیاسی است و نه اجرایی! چرا که درصدد است با علت و معلول سیاسی مسائل و مشکلات کشور به وسیله موضوعات و رخدادهای سیاسی لاپوشانی کند که این مسئله در امر برجام و تمامی سیاست های اجرایی کشور مشهود است. به همین دلیل با توجه به آشفتگی پیش آمده منابع فساد و نفوذ به راحتی درصددند تا در داخل کشور امورات اجرایی را مختل کرده و به سیاست های پیش روی نظام خدشه وارد کنند. به همین جهت به نظر می رسد دستگاه های نظارتی بیشترین توان خود را برای حل این آشفتگی ها و بستن راه نفوذی ها می گذارند.
با این حال باید اذعان داشت که ترور دانشمند هسته ای کشورمان هزینه هنگفتی را به جریان علمی کشور وارد کرده است اما نباید دلیلی باشد تا دشمن به این نتیجه برسد که هر زمانی و در هر مکانی که بخواهد می تواند به اقتدار کشور خدشه وارد کند از همین رو یک انتقام سخت و در خور شان بدون توجه به جریان های سیاسی خارجی کشور می تواند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش افزایش دهد که همین مولفه یکی از دلایل قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و داخلی است.

*معاون آموزش و پژوهش باشگاه خبرنگاران دانشجویی - دانشجوی دکتری مسائل ایران

کد خبر: 1082163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =