حکیم: ترور دانشمند ایرانی را به شدت محکوم می‌کنیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون، در دیدار با ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، حادثه ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی محسن فخری‌زاده را محکوم کرد و مایه تأسف دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از دفتر اطلاع رسانی حکمت ملی، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، سید عمار حکیم تحولات عراق و منطقه و روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای منافع دو ملت را بررسی و بر اهمیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ ایران در همه عرصه‌ها در عراق تأکید کرد.

وی انتخابات پیش از موعد را ابزاری برای تحقق اصلاحات شمرد و تأکید کرد که تشکیل ائتلافی فراقومیتی و فراطایفه‌ای راهی مناسب برای حل بحران سیاسی در عراق است.

رهبر جریان حکمت  ملی عراق همچنین بر اهمیت امنیت، شفافیت و سلامت انتخابات و تضمین آزادی انتخاب به دور از جوسازی و استفاده از سلاح یا اموال کثیف تأکید کرد.

سیدعمار حکیم همچنین حادثه ترور دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، را محکوم و تصریح کرد: این دانشمند زندگی خود را وقف خدمت به ملتش کرد و برای آنان دستیابی به انرژی پاک در زندگی روزمره را فراهم کرد.

وی همچنین تسلیت عمیق خود را به رهبر انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران و خانواده آن فقید ابراز کرد.

کد خبر: 1082165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =