کدام نمادها، هفته آینده عرضه اولیه می‌شود؟

با بهبود اوضاع بورس، حالا کم کم زمزمه هایی در مورد بازگشت عرضه اولیه ها به بازار شنیده می شود. احتمالاً چهارشنبه هفته آینده شاهد اولین عرضه اولیه در پاییز ۹۹ باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وسپهر آخرین عرضه اولیه سال جاری بود که در ۳۰ شهریورماه ۹۹ انجام شد. بعد از آن به دلیل شرایط بازار سرمایه، عرضه اولیه ها متوقف شد. حالا صحبت هایی مبنی بر احتمال عرضه اولیه سهام یک پتروشیمی در هفته آینده مطرح شده است.

سعید محبی فرد معاون مالی و اقتصادی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در خصوص زمان دقیق عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی طی مصاحبه ای اعلام کرد: توافقات با شرکت بورس انجام و گزارشات لازم ارائه شده است و کمی مکاتبات اداری برای عرضه اولیه این شرکت باقی مانده است. وی گفت: به نظر می رسد با توجه به روند فعلی کار ، چهارشنبه هفته آینده به احتمال بالای ۹۰ درصد بوعلی عرضه شود.

در ۱۱ آبان ماه سال جاری بود که خبر درج نماد شرکت پتروشیمی بوعلی سینا رسانه ای شد. در این اطلاعیه آمده بود: "با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ  ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹ با پذیرش سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در بورس اوراق بهادار تهران و با توجه به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌ مزبور از سوی آن شرکت، از این تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹ شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت پذیرفته شده در بخش «محصولات شیمیایی»، گروه و طبقه «تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود»، با کد «۴۴۱۱» و نماد «بوعلی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است".

خبرهای منتشر شده، حکایت از آن دارد که قرار است ۱۲ درصد از سهام بوعلی در بازار سرمایه عرضه اولیه شود.

شایان ذکر است که پتروشیمی بوعلی سینا ۲۹ فروردین ۱۳۷۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و متعاقب آن کارخانه در سال ۱۳۸۳ با نام طرح آروماتیک سوم و تحت لیسانس شرکت های AXENS فرانسه، UHDE  آلمان، SINOPEC  چین، پیمانکاری مهندسی اصولی شرکت UHDE آلمان و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به مبلغ ۱۳۱.۷ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیون دلار از طریق فاینانس کشورهای بلژیک و فرانسه و سرمایه‌گذاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره برداری رسید.

سرمایه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی دو مرحله افزایش سرمایه به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. مالکیت ۷۰ درصدی سهام به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ۳۰ درصد سهام هم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت تعلق دارد.

کد خبر: 1082176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =