استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد برنده "جایزه سال فناوری انگلیس" شد

یک استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد با طراحی یک نرم‌افزار که افراد را از آشنایی با زبان‌های خارجی در گفت‌وگو بی‌نیاز می‌کند، جایزه سال فناوری انگلیس را به خود اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی، خانم "سپیده چکاوه" استاد ایرانی دانشگاه آکسفورد با طراحی یک نرم‌افزار که افراد را از آشنایی با زبان‌های خارجی در گفت‌وگو بی‌نیاز می‌کند، جایزه سال فناوری انگلیس را به خود اختصاص داد.

چکاوه با بیان اینکه نرم‌افزار "پیکسل‌چت" از بیش از ۱۰۰ زبان خارجی پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: در این نرم‌افزار هر کسی به زبان خودش صحبت می‌کند و می‌تواند با همه مکالمه داشته باشد؛ به عنوان نمونه شما به زبان فارسی با یک فرد چینی صحبت می‌کنید در حالی که طرف مقابل به زبان چینی پاسخ شما را می‌دهد و شما مکالمه این شخص را به زبان فارسی دریافت خواهید کرد همانطور که آن شخص مکالمه شما را به زبان چینی دریافت می‌کند.

این استاد ایرانی با اشاره به کارکرد این نرم‌افزار در دوران کرونا گفت: بیشتر مردم در دوران کرونا از سیستم‌های زوم یا اسکایپ استفاده می‌کنند که نسبت به نرم‌افزار پیکسل‌چت ابتدایی هستند چراکه در ویدئو کنفرانس در زوم و اسکایپ، یک زبان مشترک باید تعریف شود به عنوان نمونه هر ۲ طرف به زبان انگلیسی صحبت کنند اما در پیکسل‌چت هر کسی به زبان خود صحبت خواهد کرد.

چکاوه با بیان اینکه برای زبان‌های مهم مثل انگلیسی، چینی یا روسی ضریب ترجمه به ترجمه بالای ۹۸ درصد است، بیان کرد: علاوه بر این زبان‌های مهم، با توجه به اینکه خودم هم یک ایرانی هستم برای ترجمه درست زبان فارسی تلاش زیادی صورت گرفته است.

این استاد دانشگاه آکسفورد با ذکر کارکردی از این نرم‌افزار خاطرنشان کرد: در دانشگاه زمانی که یک استاد مشغول به تدریس است، می‌تواند به زبان خودش تدریس کند و بقیه نیز به زبان خود مطالب را دریافت خواهند کرد؛ این نرم‌افزار برای تعریف زبان‌های بیشتر تا ۲ ماه آینده در مرحله تست است و امیدواریم تا قبل از سال ۱۴۰۰ در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1082181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =