احتمال وقوع سیل و هشدار طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

خامسی گفت: با توجه به هشدار تشدید بارش‌ها توصیه می‌شود مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های خشک و متروکه پرهیز کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی؛ قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو با اشاره به بارش های سیل آسا در کشور گفت: توصیه می کنیم مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها پرهیز کنند حتی در رودخانه هایی که سال‌هاست خشک و متروکه است، احتمال آبگرفتگی و طغیان وجود دارد

او ادامه داد: قطعاً مشابه سیلاب سال‌های اخیر ممکن است تکرار شود چراکه در کشوری زندگی می‌کنیم که تغییر اقلیم به سراغ ما آمده و به دنبال آن احتمال وقوع سیل نیز  وجود دارد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: سیل یک بحران جدی است و باید به آن اهمیت داد اما می توان با مدیریت درست از این بحران به‌خوبی  استفاده کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

خامسی گفت:بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، یک سامانه بارشی شدیدی غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد که پیش بینی می شود میزان بارش در استان های اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری بیش از ١٣٠ میلی متر و در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد حدود ١٠٠ میلی متر برسد که احتمال سیل در این استان ها و شهرهای همجوار وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع:باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 1082214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =