آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری، مؤلفه‌های جریان دانشجویی است/ حضور دانشجویان در صحنه، راه مسئولان انقلابی را هموار می‌کند

دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: آرمانخواهی یکی از مزیت‌های اصلی فعالیت‌های دانشجویی است؛ به همین دلیل، دانشجویان هیچگاه نباید از آرمانخواهی و مطالبه گری دست بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا نجابت دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، امشب در اولین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه دانشجویی» که به همت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد: مقطع کارشناسی، آنچنان جای فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیست و دانشجویان وقت بیشتری را برای فعالیت‌های تشکیلاتی دارند. فعالیت تشکیلاتی من در این دوره باعث شد تا رشد زیادی داشته باشم.

وی افزود: البته باید اذعان کنم که کمی نسبت به فعالیت تشکیلاتی در مقاطع ارشد و دکتری مردد هستم. من در رشته مطالعات منطقه‌ای در مقطع ارشد، رتبه خوبی را داشتم و می‌توانستم در دانشگاه‌های مطرح کشور درس بخوانم اما هیچ کدام از آن‌ها را انتخاب نکردم. پس از دوران ارشد و تغییرات زندگی، متوجه شدم که سوابق فعالیت دانشجویی، کمک چندانی را به مسائل معیشتی و اقتصادی من نکرد.

نجابت ادامه داد: البته اگر شخصی در دوران دانشجویی به نحو احسن فعالیت داشته باشد، هیچ گاه از لحاظ اشتغال و معیشت روی زمین نخواهد ماند. باید بگویم بخشی از شرایط امروزم را مدیون فعالیت در تشکل‌های دانشجویی هستم.

دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مثبت جریان دانشجویی این است که بسیار سیال است. همچنین جریان سازی و کادرسازی از جمله وظایف اصلی تشکیلات دانشجویی است به طوری که کادرسازی در حین جریان سازی ایجاد خواهد شد. البته از این نکته نباید غافل شویم که امروز افراد دغدغه‌مند وارد تشکل‌های دانشجویی می‌شوند.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته، تب و تاب شرکت دانشجویان در فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی کاهش پیدا کرده است. امروز جنس فعالیت‌ها و برنامه‌ها در روز دانشجو باید تغییر پیدا کند و فعالیت‌هایی از قبیل نهضت خدمت رسانی، فعالیت اجتماعی، محرومیت زدایی، تهیه وام‌های دانشجویی و... باید در دستور کار تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: آرمان‌خواهی یکی از مزیت‌های اصلی فعالیت‌های دانشجویی است؛ به همین دلیل، دانشجویان هیچگاه نباید از آرمانخواهی و مطالبه گری دست بردارند زیرا که حضور دانشجویان آرمانخواه در صحنه‌های مختلف، جاده صاف کنی برای فعالیت مسئولان انقلابی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =