حضور پنج شاعر نامی در بازار کتاب

کتاب «پنج شاعر بزرگ ایران: برگزیده مقالات دانشنامه زبان و ادبیات فارسی» به سرپرستی اسماعیل سعادت و به کوشش مژگان گله‌داری منتشر شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، این مجموعه که شامل مقالاتی درباره زندگی و آثار پنج شاعر بزرگ ادب فارسی؛ فردوسی، سعدی، نظامی، مولوی و حافظ است، در ۸۲۰ صفحه و با قیمت ۱۵۰ هزارتومان در نشر سخن عرضه شده است.

مقالات این کتاب  پیش‌تر در مجلدات دانشنامه زبان و ادب فارسی منتشر شده است. در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «پنج شاعر بزرگ ایران» با مقاله بلندی  به قلم جلال خالقی‌مطلق درباره فردوسی آغاز می‌شود. مقاله دوم این مجموعه نیز به بررسی زندگی و روزگار سعدی، آثار، طنز، سیاست و اخلاق نزد او و شهرت و محبوبیت او در جهان می‌پردازد.

سومین مقاله این مجموعه درباره نظامی گنجوی است که شامل زندگی‌نامه، آثار، دانش‌ها و تجارب نظامی، اخلاق و بینش نظامی، ویژگی‌های زبان، شیوه بیان نظامی و سرایندگان پیش از او، تاثیر نظامی در آثار پس از خود و دستنویس‌ها، چاپ‌ها، تفسیرها، پژوهش‌ها و ترجمه‌ها می‌شود.

چهارمین شاعر بزرگ ایران که در این مجموعه از او و آثار او در چند مقاله سخن گفته شده جلال‌الدین محمدبن محمدبن حسین بلخی است، که معمولا با القاب «مولانا»، «مولوی» و «ملای رومی» از او یاد می‌شود.

آخرین مقاله این مجموعه درباره دیگر شاعر و غزل‌سرای بزرگ ایران شمس‌الدین محمد شیرازی متخلص به «حافظ» و ملقب به «لسان‌الغیب» است.

بر اساس اعلام سایت نشر، این کتاب با تخفیف و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082263

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =