مشارکت ۴هزار نفری دانشجویان مشهدی در جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: خوشبختانه واحدهای دانشگاهی استان خراسان رضوی با مشارکت ۴هزار و ۳۱ دانشجو، جزو استان‌های پیشرو در جشنواره از حماسه تا حماسه هستند.

علی اصغر یساقی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی برای روز دانشجو اظهار کرد: پیرو جلسه اخیر شورای فرهنگی  دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، ۱۶ آذرماه به مناسبت روز دانشجو، جلسه پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، فعالان فرهنگی، انجمن‌های علمی و هیئت رئیسه دانشگاه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به ترور شهید فخری زاده به دنبال این هستیم که سخنران ویژه‌ای برای این مراسم با رویکرد سیاسی دعوت کنیم. همچنین این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام دانشگاه پخش خواهد شد و دانشجویان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

یساقی با بیان این که بسیج دانشجویی و تشکل جامعه اسلامی برنامه‌های خودشان را برای روز دانشجو اعلام کرده‌اند، ادامه داد: بسیج دانشجویی و تشکل جامعه اسلامی علاوه بر شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای هیئت رئیسه، برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مسابقات کتاب خوانی و مناظرات سیاسی با موضوعات روز را در دستور قرار داده‌اند که تمامی آن‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: ما به تمامی تشکل‌های دانشجویی بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کرده‌ایم. همچنین جلسه‌ای با استادان گروه معارف برگزار کرده‌ایم که موظف شده‌اند در طول ترم حداقل یک کرسی آزاداندیشی را برگزار کنند؛ برگزاری این کرسی، اخذ امتیاز پژوهشی را برای استادان گروه معارف درپی خواهد شد.

وی با بیان این که در ماه‌های گذشته ۵ الی ۶کرسی آزاداندیشی در واحد مشهد برگزار شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی استادان بدون اخذ مجوز از هیئت نظارت تشکل‌های دانشجویی، اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی کرده‌اند؛ به همین دلیل بسیاری از کرسی‌های آزاداندیشی به صورت رسمی ثبت نشده‌اند. لذا تمامی کرسی‌های آزاد اندیشی باید پس از اخذ مجوز از هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی برگزار شود.

یساقی در ادامه به حضور قابل توجه فعالان مجازی واحد مشهد در جشنواره از حماسه تا حماسه بیان کرد: خوشبختانه واحدهای دانشگاهی استان خراسان رضوی با مشارکت ۴هزار و ۳۱ دانشجو، جزو استان‌های پیشرو در جشنواره از حماسه تا حماسه هستند. همچنین برای رصد فعالیت دانشجویان در فضای مجازی، پیامکی به دانشجویان ارسال کرده‌ایم تا نشانی دقیق صفحه یا کانال خود را برای ما بفرستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082276

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =