اختلاف شدیدی میان روسیه و اوپک وجود ندارد

درحالی که تولیدکنندگان نفت در مورد آینده توافق کاهش تولید بحث و گفتگو می‌کنند، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد اختلافات شدید همانند آنچه در اوایل سال ۲۰۲۰ وجود داشت، میان روسیه و اوپک وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، درحالی که تولیدکنندگان نفت در مورد آینده توافق کاهش تولید بحث و گفتگو می‌کنند، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد اختلافات شدید همانند آنچه در اوایل سال ۲۰۲۰ وجود داشت، میان روسیه و اوپک وجود ندارد.

به گزارش رویترز، مذاکرات نفتی در مارس ۲۰۲۰، زمانی که روسیه و عربستان بر سر حجم کاهش تولید توافق نکردند، از هم فروپاشید. اما در نهایت در ماه آوریل به نتیجه رسید.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هیچ برنامه برای تمام با پادشاه عربستان پیش از برگزاری نشست اوپک پلاس در روز سه شنبه ندارد.

به گزارش فارس، اوپکی‌ها و تولیدکنندگان نفت غیراوپکی موسوم به اوپک پلاس قرار است امروز و فردا در مورد آینده توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند.

در نشست دیروز این گروه که به صورت غیررسمی بوده است، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

اوپک پلاس تا کنون برای متوازن سازی بازار ۷.۷ میلیون بشکه در روز از تولید خود را کاهش داده است و در نظر دارد تا از ابتدای ماه ژانویه ۲ میلیون بشکه بر تولید خود بیفزاید.

اما با شیوع موج دوم کرونا، منابع آگاه می‌گویند که این گروه به تمدید همین توافق کنونی تمایل دارد.

انتهای پیام/

 
روسیه
اوپ

کد خبر: 1082313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =