از قصد یونان برای خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» استقبال می‌کنیم

سفارت آمریکا در یونان از تصمیم ارتش یونان برای تجهیز نیروی هوایی این کشور به جنگنده‌های پیشرفته «اف-۳۵» استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، به دنبال درز اخباری مبنی بر تمایل ارتش یونان در تجیهز شدن به جنگنده پیشرفته نسل پنجم «اف-۳۵» سفارت آمریکا در آتن از این اقدام استقبال کرد.

وبگاه سفارت آمریکا در یونان روز دوشنبه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «ایالات متحده در بالاترین سطح، از علاقه یونان به خرید اف-۳۵ برای نیروی هوایی خود استقبال می‌کند. ما حمایت خود را از این خرید اعلام کرده و در همکاری نزدیک با یکدیگر در مورد یک برنامه خرید برای آینده هستیم که توانایی‌های دفاعی یونان را افزایش می‌دهد، از قابلیت همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده اطمینان حاصل می‌شود و ثبات منطقه‌ای را بهبود می‌بخشد. هرگونه گزارشی غیر از این، خلاف واقع است».

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «روابط دفاعی ایالات متحده و یونان در بالاترین سطح خود قرار دارد و یکی از قوی‌ترین روابط نظامی آمریکا در اروپاست. ما به همکاری دفاعی و امنیتی خود با یونان بسیار افتخار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این قدرت را به قدرت دیگر برسانیم، از جمله با خرید جنگنده‌های اف-۳۵ از سوی یونان. مسیر دستیابی به F-۳۵ روندی چند ساله است که به طور طبیعی می‌تواند موفقیت‌های حاصل از برنامه ارتقا «اف -۱۶ وایپر» در یونان را فراهم کند.»

رسانه‌ها چندی قبل اعلام کردند که وزارت دفاع یونان خواستار خرید دست کم ۲۰ جنگنده اف-۳۵ از آمریکاست. بر اساس گزارش رسانه‌ها، «تئودور لاجیوس» مدیر کل سرمایه گذاری دفاعی و تسلیحاتی یونان طی نامه‌ای به دولت آمریکا درخواست خرید ۱۸ تا ۲۴ جنگنده نسل پنجمی اف-۳۵ را ارائه داد.

این مقام یونانی از واشنگتن خواسته تا سریعتر به این درخواست پاسخ داده و اعلام کرد که آتن نیازمند انتقال فوری این جنگنده‌های پیشرفته است. درخواست یونان برای خرید بیش از ۲۰ جنگنده اف ۳۵ در حالی است که این کشور به دنبال برتری نظامی و امکان انجام ماموریت‌های تهاجمی دور برد است. آتن انتظار دارد که خرید جنگنده اف- ۳۵ به تغییر توازن قوا با ترکیه کمک کند.

ترکیه، همسایه یونان تاکنون به گزارش‌ها در باره خرید اف-۳۵ از سوی آتن واکنش رسمی نشان نداده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =