تحلیل نادرست از امنیت کشور به دشمنان کمک خواهد کرد

افرادی در شبکه‌های مجازی بدون داشتن اطلاعات کافی با تحلیل‌های غیرحرفه‌ای به ایجاد جو علیه نیروهای امنیتی، به دشمن کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بررسی و  تحلیل پیروزی‌ها و شکست‌های دستگاه‌های امنیتی کشور بدون داشتن تحلیل درست و منطقی امکان‌پذیر نیست. برخی از افراد بعد ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای اقدام به تخریب یا انتقاد به دستگاه‌های امنیتی کشور کرده‌اند که نخواسته با این موضوع در زمین دشمنان یعنی عاملان ترور بازی می‌کنند.

سجاد عزیزیان در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل همواره مورد بغض و کینه جبهه استکبار بوده است. باید باور داشته باشیم که ملت ایران دشمنان بسیاری در سراسر جهان دارند.

وی ادامه داد:  اگر روزی در خانه با دشمن میجنگیدیم در حال حاضر به واسطه ونزوئلا در منطقه آمریکای جنوبی به آمریکا و در غرب آسیا به وسیله سوریه و جولان اشغالی به فلسطین اشغالی و از طریق یمن به عربستان یعنی سه ضلع استکبار یا به عبارت بهتر محور غربی، عربی، عبری نزدیک شده‌ایم.

مسئول بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال عنوان کرد: از زمان شکل گیری جمهوری اسلامی ایران بین مقاومت اسلامی و جبهه استکبار درگیری‌هایی صورت گرفته که جمهوری اسلامی به فضل الهی با استفاده از دکترین دفاعی رو به جلو توانسته در عین مقاومت ضرباتی را به پیکره جبهه دشمن وارد آورد.

وی با اشاره به فعالیت سربازان گمنام امام زمان(عج) یادآور شد: در این میان دستگاه‌های اطلاعاتی ایران به واسطه سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره در تلاش بوده اند تا امنیت این مرز و بوم را حفظ کرده و بحران را از زمان ایجاد آن و از نقطه کانونی بحران مهار کنند.

به گفته عزیزیان؛ طبیعی است با وجود دشمنی هوشمند و پرتوان و با تعداد افراد بیشتر همیشه پیروزی نصیب ملت ایران نباشد اما نکته‌ای را باید در نظر داشت و آن این است که آیا پیروزی‌ها نیز مانند شکست‌ها دیده می‌شوند؟

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از تحلیل نادرست افراد در ضعیف دانستن دستگاه امنیتی ایران مطرح کرد: تحلیل پیروزی‌ها و شکست‌ها بدون داشتن تحلیل درست و منطقی و برآمده از اطلاعات واقعی امکان پذیر نیست و متاسفانه عده‌ای در شبکه‌های مجازی بدون داشتن اطلاعات کافی و آشنایی با ساختار و تحلیل‌های غیر حرفه‌ای  به ایجاد جو علیه نیروهای امنیتی به دشمن کمک می‌کنند.

وی افزود: وجود خلا تحلیل‌های کارشناسی شده حوزه امنیتی باعث شده این افراد خود را کارشناسانی زبده تصور کنند و با استفاده از ابزار رسانه در بستر فضای مجازی اقدام به انتشار تحلیل‌های نادرست و برآمده از اطلاعات ناصحیح که گاهی توسط دشمن برنامه ریزی شده است، ‌می‌کنند.

عزیزیان در تکمیل سخنان خود گفت: در جریان رصد فضای مجازی بعضا دیده می‌شود روایت صادره از بعضی از افراد در داخل کشور کاملا با روایت رسانه‌های دشمنان همخوانی دارد.

این فعال دانشجویی ضمن محکوم کردن ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بیان کرد: از دست دادن دانشمندان ایران رویدادی تلخ و ناگوار است که قطعا ضعف ساختار، وجود دشمن نفوذی در داخل ایران و دستگاه‌ها و گاها غفلت باعث می‌شود تا دشمن بتواند در عمق خاک جمهوری اسلامی نفوذ کرده و عملیات ترتیب دهد و بعد از آن عملیات روانی علیه دستگاه‌های امنیتی ایجاد می‌شود تا بتوانند به واسطه تحریک احساسات مردم تمرکز مراکز تصمیم گیر در حفظ امنیت را مختل کنند.

وی اضافه کرد: حفظ اسرار امنیتی و نظامی جزو معدود مسائلی است که به گفته امیرالمومنین علی علیه السلام باید از مردم پنهان بماند و سلب اعتماد مردم از نهادهای امنیتی می‌تواند ضربه سنگینی بر جمهوری اسلامی وارد آورد تا به تدریج از نقاط درگیر با دشمنان در خارج از مرزها عقب نشینی کند.

عزیزیان در پایان خاطرنشان کرد:  بدون داشتن نگاه صفر یا صد به مسائل و افراد و نهادها باید با اطلاعات برآمده از واقعیات و نگرش درست از اتفاقات و تحلیل کارشناسی شده به مسائل پرداخت نه صرفا از سر احساسات و توهم دانستن.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082351

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =