آموزش و پرورش مکلف به اعمال مدرک دوم تحصیلی فرهنگیان فعال شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) وزارت آموزش و پرورش را مکلف به اعمال مدرک دوم تحصیلی افرادی که در سال 99 در مدارس فعالیت آموزشی دارند، کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 آذر) مجلس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خصوص طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان تغییراتی در آن اعمال کردند.

با 201 رای نمایندگان مجلس و موافقت آنان تبصره ماده (۳) این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره- وزارت آموزش و پرورش مکلف است در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند. بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف ۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تأمین می‌شود و از تاریخ ۱/ ۱۱/ ۱۳۹۹ قابل اجراء است.

اعمال مدرک تحصیلی دوم افراد ذینفع در سنوات بعد منوط به پیش بینی اعتبار در بودجه های سنواتی است.

حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه مجلس مجلس پیش از رای گیری گفته بود که در شرایط کنونی شاغلان در وزارت آموزش و پرورش وقتی مدرک تحصیلی خود را از فوق دیپلم به لیسانس ارتقاء می‌دهند این مدرک در رتبه آن ها اعمال می‌شود اما وقتی مدرک دوم را اخذ می‌کنند، این مدرک در رتبه شان اعمال نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =