بخشنامه تسهیل ثبت وام‌های دانشجویی به روسای دانشگاه‌ها ابلاغ شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بخشنامه‌ای در خصوص تدابیر لازم جهت تسهیل شرایط ثبت وام و بهره مندی حداکثری دانشجویان از وام‌های صندوق رفاه را به روسای دانشگاه ها ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بخشنامه‌ای در خصوص تدابیر لازم جهت تسهیل شرایط ثبت وام و بهره مندی حداکثری دانشجویان از وام‌های صندوق رفاه را به روسای دانشگاه ها ابلاغ کرد، این بخشنامه به شرح زیر است:

پیرو بخشنامه های جدول زمان بندی ثبت نام وام ها و آیین نامه جدید پرداخت و بازپرداخت وام های دانشـجویی به اسـتحضار می رسانـد؛ نظر به اینکه برنـامه‌ها و سـیاست کلان صـندوق رفاه درسال تحصـیلی جاری تقویت وام های دانشـجویی و ظرفیت سازی بهره مندی حداکثری دانشـجویان از وام‌های صندوق رفاه است.

لذا برای تسـهیل در شرایط ثبت وام‌های دانشـجویی، تـدابیری به شـرح ذیل اتخاذ شـده است که امکان بهره مندی حداکثری دانشـجویان را فراهم آورد.

۱-با توجه به ضـرورت حمایت از دانشـجویان بر اهتمام مناسب ازسوی دست اندرکاران موضوع در آن دانشگاه به ویژه مدیران حوزه دانشـجویی و کارشـناسان ادارات رفاه در جـذب حـداکثری اعتبارات و بهره‌مندی دانشـجویان متقاضـی واجد شـرایط آن دانشگاه از انواع وام‌ها تاکید شود.

۲-با توجه به حضور حداقلی دانشجویان در دانشگاه‌ها اطلاع رسانی لازم به همه دانشجویان از طرق مقتضی برای ثبت نام در موعد مقرر صورت پذیرد.

۳-اطلاعات دانشجویان ورودی جدید درسامانه تبادل اطلاعات آموزش وزارت علوم در اسرع وقت به روز رسانی شده و زمینه بهره مندی آنان هم از وام‌های دانشجویی به ویژه وام تحصیلی فراهم شود.

۴ .درصورت جذب اعتبارات ابلاغی به آن دانشـگاه در موعد مقرر درجدول زمان بندی وام‌ها و ارسال کامل لیست‌های تایید شده وام، صندوق رفاه آمادگی بررسی تقاضاهای جدید را دارد.

۵ .نظر به تشدید وضـعیت شـیوع بیماری کرونا در بیشتر مناطق کشور و شهرهای بزرگ مقتضی است به منظور پاسخگویی به دانشـجویان و رسـیدگی به درخواست‌هـای آنـان در خصوص ثبت نام وام‌ها، برنـامه ریزی مناسب جهت حضور یا دور کاری کارشناسان مرتبط در تمام روزهای هفته در چارچوب برنامه زمانبندی آن دانشگاه اتخاذ و به اجرا گزارده شود.

۶ .دانشجویان ورودی سال۹۸ و ماقبل شاغل به تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای ادامه دریافت وام با سند تعهد قبلی، امکان بهره مندی از وام های دانشجویی را خواهند داشت و نیازی به ارائه سند تعهد جدید ندارند.

۷ .بـا توجه به شـرایط اقتصـادی و اجتماعی حاکم بر کشور ناشـی از شـیوع بیماری کرونا، دانشـجویان ورودی سال۱۳۹۹ ودانشـجویان ورودی سال‌های گذشـته که برای اولین بار تقاضای وام دارند و تاکنون سند تعهد ارایه ننموده اند صرفا با ارایه سند تعهد جدید امکان دریافت وام دارند و امکان ارائه سند تعهد خود را نیز تا پایان نیمسال تحصیلی جاری دارند.

۸ .بـا توجه به شـرایط و محـدودیت های ناشـی ازشـیوع بیماری کرونا، برای مساعـدت و تسـهیل شـرایط دریافت وام برای متقاضـیان در سال تحصیلی جاری(۱۴۰۰-۱۳۹۹ )ارایه سند تعهد در زمـان ثبت درخواست وام و تاییـد و الصاق آنها توسـط دانشگاه کافی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =