حضور همزمان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و معلم در شبکه شاد

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و معلم روز گذشته در برخی ساعت ها به‌طور همزمان در شبکه آموزشی شاد حضور داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در گزارشی اعلام کرد: در طول روز گذشته ۹ میلیون و هفتصد هزار معلم و دانش‌آموز در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) حضورداشته‌اند که به‌طور میانگین هر نفر برای ۵۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه فعالیت داشتند.

بر اساس این گزارش، در طول شبانه‌روز گذشته بیش از ۶۰۱ هزار پخش زنده در پلتفرم شاد اجرا شد و بیش از ۲۵۰ میلیون پیام توسط این پلتفرم در بین کاربران مبادله شده است. همچنین بیشینه پهنای باند مصرفی پلتفرم شاد در روز گذشته ۳۴۶ گیگا بیت بر ثانیه بوده است.

در این گزارش آمده است؛ در برخی از ساعات روز؛ ترافیک حضور همزمان دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد.

 همچنین روز گذشته رکورد بیشینه پهنای باند و کاربران همزمان پلتفرم شاد افزایش چشمگیری داشته است.

 آموزش و پرورش در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در تلاش بود تا به واسطه آموزش در تلویزیون روند آموزش را ادامه دهد؛ اما تلویزیون به دلیل برخی ضعف‌ها از جمله کمبود وقت برای آموزش و نداشتن تعامل دو سویه میان معلم و دانش‌آموز نتوانست نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند، از این رو تصمیم گرفته شد تا «شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانش‌آموز» طراحی شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته‌های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =